(Artic Cooling) Grafikkortet blev sämre.

Permalänk
Avstängd

(Artic Cooling) Grafikkortet blev sämre.

Hmm satte på en sådann på ett 9800 kort igår.. jag har läst att med mitt kort ska det gå att köra 465/378 med standard kylningen.. jag får inte över 420 ens.. för då blir det grafikfel.. Har jag satt på kylaren fel tro?.. Jag tror det vart lite mycket kylpasta kanske kan vara det?.. För en kompis köpte mitt 9600 pro och jag har kört 519.75/348.75MHz med standard och han satte på en artic cooling på mitt gamla kort och han fick grafikfel på samma frekvens som jag kunde köra med standard kylningen.. Är det för mycket kylpasta på tro?? För det kan väll inte bli sämre med denna kylare

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

vad kunde du klocka innan du satt på kylaren då? Jag förbättra min klockning med 20 mhz på coren efter jag monterat kylaren, helt okej tycker jag. Dessutom klocka minnena bättre, misstänker att värmestrålningen från kärnan minska lite.

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem

Det går inte att generalisera som du gör. Korten klockar olika även innom samma märke. Om någon har klockat 465/378 så betyder det enbart att hans kort klockar så. Inte att ditt ska klocka så! Höjde min Coreklockning med 30mhz med AC VGA Silencer. Montera om den och kolla om det har varit kontakt mellan core och kylare. Har det varit det så montera tillbaks som det var och bit i det sura äpplet. Då klockar ditt kort inte bättre!!:cool:

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Jag har sagt det förut och säger det igen, på vissa Radeonkort (mitt Gigabyte Maya II 9700 pro tex) så måste man fräsa ur lite ur kylflänsen för att den inte skall ta emot viss kondningar på Radeonkortet.

Om man inte gör detta på dessa kort så vilar en del av kylflänsen emot kondningar vilket gör att du kommer at dra den snett och inte få någon bra anläggningsyta. Har du dessutom otur kommer du att spräcka kondensatorn.

Se efter om det är ditt problem. Annars kan jag bara hålla med om vad övriga personer skrivit, det finns inget som säger att ett kort SKA gå att överklocka till en viss MHz.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattem
det är inte kylningen det är fel på det är ditt graffekort som är ett dåligt exemplar som inte går att clocka mkt n00b!!

Tagga ned och var inte så taskig.
Killen frågar ju om hjälp, finns ingen anledning att uppföra sig sådär.

Permalänk
Avstängd

Som jag skrev "För en kompis köpte mitt 9600 pro som jag har kört 519.75/348.75MHz med standard och han satte på en artic cooling på mitt gamla kort och han fick grafikfel på samma frekvens som jag kunde köra med standard kylningen.."

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Zion redan har svarat på ditt problem, jag var också tvungen att "fräsa" ur en bit ur flänsen när jag satte på en CPU-kylare på mitt 9800pro.

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.