Permalänk
Medlem

fjäderbult

Kan man köpa såna där "fjäderpinnar" (av plast lr koppar) med fjäder som man snäpper fast flänsen med, på te.x grafikkort o nb flänsar ?
Dom går ju nämligen inte få av intakta, (iaff inte jag:) så man måste ha ny efteråt.
Vet int va man ska söka på.

Permalänk

dom går visst att få ut intakta.

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk

iaf så va var det så att man skulle rycka ut pinnen i mitten på "fjäderpinnarna" och sedan lossnade "fjäderpinnarna".

det gjorde att jag kunde demontera och montera om kylaren.

dock så plockar man sällan bort den för att montera om den, men ifall man ska byta kylare och sedan sälja kortet så vill man inte ge bort sin bättre kylning om man inte behöver.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

jag har tagit bort mina ånga gånger, använde dom från graffkortet till o sätta fast zalmangrejen på moderkortet, dom som kom med sög ju balle!

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem

Man får med sådana när man köper en kylare som använder dem, annars har jag ingen aning om var man kan köpa dem :\. Lite klantigt att ha sönder dem, de är ju konstruerade för att kunna demonteras och monteras utan att bytas ut :P.

Visa signatur

I cannot find my faith // Any god will do // Nothing said is new // Nothing said is true // Fly away my hope