Permalänk
Hedersmedlem

Panaflo fläktar

Hej,

Var kan man köpa Panaflo fläktar förutom på Overclockers.se? De får inte in förrens om 2-3 veckor :/ Är L1A jag är ute efter.

Mvh
Jonas

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

jag har alltid undrat, vad är det där för master-fläktar? inte billiga precis

Permalänk
Medlem

De dära fläktarna du länkat till där är hyggligt dyra :D.

Kolla www.jxddata.se har för mig att de sålt Panaflo innan.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

550 kr för en 80mm fläkt på datorbutiken är j*ävligt dyrt...

hmm fiber optic???

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Hedersmedlem

Hepp, inga Panaflo på JX Data. Och datorbutikens är nog inte L1A och för den delen skulle jag av principskäl inte betala 500kr för en sketen fläkt.

Får väl helt enkelt vänta nån vecka på OC.se

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Varför måste du ha panaflo:s fläktar när det finns alternativ som t.ex Zalman, Papst mm?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x, Asus Rog Strix B550-F Gaming, Kingston DDR4-3600MHz 2 x 16 Gb, Asus Rtx 3060 Dual OC v2, Kingston KC 3000 1TB, BeQuiet Pure Base 500 TG, Fractal Design Newton R3 600w, BeQuiet Dark Rock Pro 4

Permalänk
Hedersmedlem

Panaflo är imho överlägsna då de har vätskelager bl.a. De är helt enkelt mycket bra fläktar.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker imho att Papst står sig mycket bra i jämförelse med L1A-serien. Detta efter att ha kört båda 80, 92 och 120 mm L1A:or i flera år. Nu har jag bytt mot 8412NGL respektive 4412FGL i nätdel/chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD dude
550 kr för en 80mm fläkt på datorbutiken är j*ävligt dyrt...

hmm fiber optic???

Det som höjer priset är nåt kretskort som sitter på fläkten..

På det sitter det lite komponenter och lite dioder som lyser in i böjda genomskinliga pinnar som riktas mot fläkten, därav den ljuseffekten...

Överpris?!

Tror de...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Jag tycker imho att Papst står sig mycket bra i jämförelse med L1A-serien. Detta efter att ha kört båda 80, 92 och 120 mm L1A:or i flera år. Nu har jag bytt mot 8412NGL respektive 4412FGL i nätdel/chassi.

_Exakt_ det jag ville testa Tyvärr verkar jag inte få testa deras 120mm (Panaflo) men det vore trevligt att testa L1A vs. 8412NGL. Har hört väldigt många bud om fläktar (dock verkar L1A vara den mest populära 80mm fläkten och 4412FGL den mest populära 120mm), men jag brukar dock mest lita till mina öron

AcoustiFans fläktar blir nästa objekt att testa sen Hört mkt gott om deras serie.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Här har jag köpt mina panaflo fläktar. Billigt och mycket bra. En fläkt började låta konstigt jag fick en ny plus en fläkt grats på köpet 2 dagar senare!

Nej jag är inte Dorothy Bradbury

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk

Har inte prövat själv men jag har fått uppfattningen att de är snäppet vassare än Papst. Troligen är skillnaden mellan dem så små att det även skiljer mellan olika exemplar, d.v.s. det finns papst som är bättre än panaflo och tvärtom.