Permalänk
Medlem

tre_mobil

tjena,
vi är ett par polare som tänkt köpa en tre mobil.
Abonemanget är tre 60 och telefonen NEC e616.
Nå, rekommenderar ni detta? Finns det någon hake?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Har inte den här tråden hamnat lite?

Men iaf, tänk på att dina fria 60 minuter för röst samtal även registreras när du ringer till någon annan med 3, dvs. att om du har 60 min kvar och ringer till din polare som också har 3 så försvinner dom minutrarna som ni pratade. Sen om du ringer alla dom till någon annan så först då börjar du ringa gratis till 3 abbonenter på "riktigt". Detta gäller inte för MoviSamtal så om du ringer såna till alla med 3 så berörs du ju inte.

Sen så har ju inte e616 världens bästa batteritider, jag tycker inte att den är så jäkla rolig och hålla på med också, men jag har nog inte pillat på den tillräcklig mycket för att kunna avgöra det.

Permalänk
Medlem

okej, vilken mobil rekommenderas då?

edit: fan, tråden har ju kommit helt fel, såg det nu, kan någon moderator flytta den här?

Permalänk
Inaktiv

Du kännar på att ta Fri 150 om du räknar på samanlagda kostnaden.
Hake. Du ringe billigt till andra men telefonen/nätet är grymt kass.
Ha en extra telefon med dig som du kan ringa från i nödfal.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

3fri150 är klart mest prisvärt, själv har jag inte haft några problem alls egentligen under de knappa två veckor jag har haft min e616V

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Äh, det funkar alltid att ringa från mobilen, den är väldigt bra och nätet fungerar verkligen ÖVERALLT utom i t-banan. Fungerar även ute i innerskärgården.

(Säkert i Örebro också)

Permalänk
Inaktiv

Fler som har haft problem med att det inte ens är gsm mottagning under söder (T-banan)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theboogieman
Fler som har haft problem med att det inte ens är gsm mottagning under söder (T-banan)?

Aldrig varit där
Men det är Vodafones problem, och inte Tre. Jag har nog aldrig varit med om att jag inte haft 2G-täckning nej.

Permalänk
Medlem

Vet ni ifall man betalar månadsavgiften direkt i butiken?
Hur mkt pengar ska man ha med sig när man köper telefonen?

edit: en fråga till, hur mkt bilder får det plats med ungefär?

Permalänk
Inaktiv

250kr är startavgiften den kan du slippa om du är student.

Man får plats med 100 stycken max.

Permalänk

Svinmånga av mina polare har köpt 616.....den e grym som fan på vissa områden, typ videocam å mp3 ljud, men dom viktigaste grejerna e helt wasted. Batteritiden e ett skämt, d e fan alltid nån jävel som måste ladda sin mobil när man e me dom. Sen e ju softwaren inte guld heller, låser sig mkt.....d går ju iofs att förbättra.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

När är man student?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrula
När är man student?

När du studerar på högskola

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Nu är det bestämt, ska köpa en NEC e616 i morrn! FYFAN VAD JAG LÄNGTAR

edit:

är det klart att använda mobilen direkt när man köpt den? Om vi utgår från att mobilen är laddad...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theboogieman
250kr är startavgiften den kan du slippa om du är student.

Man får plats med 100 stycken max.

Nej, 100 stycken får plats i bild-mappen men om man flyttar bort de gamla kan man ju ha så många som det får plats med i telefonen, vilket är VÄLDIGT många (typ 500+).

Ja man kan använda den direkt, men det tar några timmar innan man kan ringa med den.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

man ska ladda telefonen 12h första natten, sen ladda ur den helt, sen ladda 12h osv. i typ 3-4 dagar. man kan använda telefonen så fort man har laddat den (om man köper i butik vill säga) för då aktiverar de nummret direkt. jag köpte min en eftermiddag vid 1700 och började använda den nästa morgon, funkade perfekt

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

langby det där stämmer inte, det ger verkligen ingenting att ladda telefonen 12 timmar eftersom laddningen automatiskt stängs av av en timer när den är färdig, dvs efter 3-4 timmar ungefär. Det är Li-ion, inga minneseffekter eller liknande skit. Jag vet att säljarna säger så, men det stämmer inte.

Att ladda ur den helt ger bara motsatt effekt, det motsvarar 5-10 vanliga laddningscykler så det är inte så smidigt.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
langby det där stämmer inte, det ger verkligen ingenting att ladda telefonen 12 timmar eftersom laddningen automatiskt stängs av av en timer när den är färdig, dvs efter 3-4 timmar ungefär. Det är Li-ion, inga minneseffekter eller liknande skit. Jag vet att säljarna säger så, men det stämmer inte.

Att ladda ur den helt ger bara motsatt effekt, det motsvarar 5-10 vanliga laddningscykler så det är inte så smidigt.

Så man behöver inte tänka på nåt speciellt första gången man laddar den och så. Det är bara att köra "som vanligt" direkt?

Visa signatur

http://cdos.org - C:DOS Community - Games

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
langby det där stämmer inte, det ger verkligen ingenting att ladda telefonen 12 timmar eftersom laddningen automatiskt stängs av av en timer när den är färdig, dvs efter 3-4 timmar ungefär. Det är Li-ion, inga minneseffekter eller liknande skit. Jag vet att säljarna säger så, men det stämmer inte.

Att ladda ur den helt ger bara motsatt effekt, det motsvarar 5-10 vanliga laddningscykler så det är inte så smidigt.

jag tar tillbaka det jag sa. det var vad grabbarna på 3 sa till mig, men nu vet jag att det inte stämmer. tack för upplysningen

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Precis. Undvik komplett urladdning av Li-Ion, det mår de inte bra av. Ladda gärna batteriet när mätaren är på runt 20-30%, det brukar jag göra med min T68.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns