vill bli av med opera!

Permalänk
Medlem

vill bli av med opera!

Hur blir man av med opera utan att avinstallera det?
Råkade klicka Ja när den frågade om jag ville använda opera som standard browser. Och jag är helt enkelt för lat för att digga i inställningarna.
Hoppas någon kan hjälpa, och vill ni säga att jag ska digga i inställningarna, låt helst bara bli att posta

I want my IE back!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Varför inte avinstallera om du inte ska använda det?

Permalänk
Medlem

Starta IE (Run->"iexplore"). Den kommer förmodligen fråga dig om du vill använda den som standardbrowser istället. Svara ja.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Starta IE, då frågar den om du vill ha IE som standard!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk

Frågar inte IE om det när du startar det?

(Förresten så kan du gå in i Internet-alternativ/Program och kryssa i "Kontrollera om IE används som standardwebbläsare")

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

hmm.. konstigt att den inte frågar då när den där rutan endå är ikryssad.. :/

Svarte Petter: vill ha kvar det då jag kollar att sidor ser ok ut i det då och då

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teletubbie
hmm.. konstigt att den inte frågar då när den där rutan endå är ikryssad.. :/

Svarte Petter: vill ha kvar det då jag kollar att sidor ser ok ut i det då och då

Du får nog stänga alla IE-fönster och starta om det... Kanske till och med starta om datorn...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Pröva "Preferences >> Default application" i Opera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minisu
Pröva "Preferences >> Default application" i Opera.

Ja det där funkade ju, tack så mycket för det. Men nu startade FireFox istället känns inte så värt att skapa ny tråd för det, vet någon av er hur man ändrar detta?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem