jag håller på att kolla på nytt ram till min rätt gamla setup. Jag har idag MSI z370a-pro och har kikat på KF432C16BB12AK2/32 men dom ligger inte med i msi:s lista över kompatibla minnen. däremot så ligger KF432C16BB1AK2/32 med som är en tidigare version av minnena(som jag förstår det).
Det jag funderar över är att de minnena jag kollat på lades upp på inet i december 2023 och listan på kompatibla minnen var uppdaterad senast februari 2023. kan det vara så att de minnena jag kollat på funkar men bara inte är testade för såvitt ja kan hitta är det inget som skiljer dessa minnen åt förutom höjden och att de är en 2 revision.
kan det vara så att de minnena jag kollat på funkar men bara inte är testade för såvitt ja kan hitta är det inget som skiljer dessa minnen åt förutom höjden och att de är en 2 revision.
Ja, det kan definitivt vara så. Listorna över kompatibla minnen listar endast minnen som tillverkaren själv testat, minnen som inte är med på listan fungerar för det mesta också.
Ja, det kan definitivt vara så. Listorna över kompatibla minnen listar endast minnen som tillverkaren själv testat, minnen som inte är med på listan fungerar för det mesta också.
jo men det är så ja också har förstått det. och kollar man på jämnförelse av minnena så är det typ samma. eller finns det andra saker än detta som kan göra att det inte funkar?
jo men det är så ja också har förstått det. och kollar man på jämnförelse av minnena så är det typ samma. eller finns det andra saker än detta som kan göra att det inte funkar?
Vilka minneskretsar de använder kan påverka hur bra de fungerar. Men jag skulle bli förvånad om du hittar DDR4-3200-minnen som inte fungerar med det moderkortet, det är mest ett problem med snabbare minnen eller om man vill överklocka.