twinmos an7 jidder
Har 2x512 twinmos original 400\3700 på ett an7 med låst barton 2500+ och det klockar hemskt, har som mest fått det stabilt i 176fsb.. och då kör jag med synchat 3\3 och med alla "vettiga" inställningar dvs stänga av allt tjafs i advanced chipset samt testat ett stort antal timings ifrån 2.5.2.3.11 till 3.3.3.6 etc etc med saqmma resultat. volten på minnena är 3.2 max, cpun runt 1.75 kan få up den till 1.9 med hyffsad temp men det känns inte som att det är där skon klämmer. kommer in i windows sen rebootar den. 200x11 känns omöjligt... iaf, när jag byter lite plats på minnena så går detbättre. Först var det 2o3 och det gick hemskt, 1o3 var lite bättre men 1o2 var hitintills det bästa resultatet. Det klarar av memtest vid ett snabbt test utan fel.. om det är omoddat så fortjag höjer fsbn till 200 blir det fel i memtest vid någon prosent med följd av uppmaningar till att köpa nytt ram En och en klarar ramet sig bra clockat 200 i 1:an men i 2an så blir det error med och i trean rebootar den strax efter att den kommit in i windows... så... VAD SKA JAG TA MIG TILL?!?! ska jag köra i 2.2ghz med 512 ram eller 1.8-1.9ghz ram med 1024 ram,jag vetinte vilketsom ger bäst prestanda riktigt. Och, finns detnågon ramsticka 512 som är STABIL i 2 eller 3 som kan köras tillsammans med en av de jag har i 1:an jag har? Mkt frågor kanske men om någon har svar på åtminstonde något av det vore jag tacksam. Stickorna o mobo köpta på db för en 6 månader sen