Permalänk
Medlem

Tin Snips?

Ska göra lite moddning, tex ska jag göra en "duct" till ett hål i sidan av chassit så att nätagget kan hålla käft..

För att tysta ner datorn så har jag tagit in mycket info från silentpcreview.com och där finns en utmärkt guide till hur man skär snygga hål i chassin. Där rekommenderar de att man ska använda verktyg som på engelska heter "tin snips". Bild på de rekommenderade ses här, nån som vet var man i Sverige kan hitta sånna här verktyg, helst av allt just dessa eller av ett högkvalites märke.

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk
Medlem

Biltema, det är en plåtsax... kostar inte så mycket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla byggvaruhus har sådana, Clas Ohlson har sådana...
Halmers har också...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

jag skulle rekommendera en annan typ av sax som finns o köpa på classe faktiskt.
den du har där på bild måste man vara jäkligt försiktig med, specielt omman ska göra små skarpa svänga eller hål till typ fläktar. Det blir lätt små vassa kanter o annat fult

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

jag skulle rekommendera ett nibblingsverktyg, eftersom det blir finare "klipp" av det...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Gl-Gnu Länk tack..

Yorii Länk tack..

Visa signatur

"You don't get the picture. You're getting framed."
-Randy Fitzsimmons

Permalänk
Medlem

jag gjorde mina 2 120mm hål (ett i sidan och ett uppe) med en plåtsax från classe.. blev faktiskt överraskad över hur bra de blev.

Permalänk

Det är en vanlig plåtsax.. men det finns MYCKE bättre än domdär...

Har jobbat som plåtslagare i två år och stött på många saxar... Just den på bilden är rätt bekväm i handen men tar man i lite med dom så brukar skären gå av! Speciellt om man jobbar med rostfritt och ska klippa igenom en fals... Tänk på att saxarna klipper åt olika håll! Vilket håll det är ser du på vilket skär som är nere..

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk

Va fan? har du aldrig sett en plåtsax förr? Jag rekomenderar dig att gå till järn/bygghandeln och se efter om de inte har plåtsaxar av märket Fiskars eller Sandvik. Mycket bra verktyg av fin kvalitet! Folk här på forumet är så jävla korkade när det gäller verktyg, varför inte köpa kvalitet direkt istället för att köpa skit på biltema och bli missnöjd? Kom ihåg att det finns speciella plåtsaxar för höger och vänster svängar.

Visa signatur

Uncle ben's såser!!!
"Känn mig i fickan"-FLAGEL | Jag är väl inte lätt LURAD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
jag skulle rekommendera ett nibblingsverktyg, eftersom det blir finare "klipp" av det...

Finare klipp, jo visserligen. men kan inte killen hantera den riktigt, och lägger lite för mycket tryck, då har han en "kanal" rakt över plåten.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallon_the_man
Va fan? har du aldrig sett en plåtsax förr? Jag rekomenderar dig att gå till järn/bygghandeln och se efter om de inte har plåtsaxar av märket Fiskars eller Sandvik. Mycket bra verktyg av fin kvalitet! Folk här på forumet är så jävla korkade när det gäller verktyg, varför inte köpa kvalitet direkt istället för att köpa skit på biltema och bli missnöjd? Kom ihåg att det finns speciella plåtsaxar för höger och vänster svängar.

Ja, bra att köpa ett verktyg för 300:- som iofs håller 1000000 ggr, men man behöver bara det för 5 gr, vilket ett billigt ghetto-sunk-verktyg för 39,90 funkar till...

Visa signatur

128 Ghz Pentium 7, 16 mb sdram, 13 Tb hårdisk 2,5-tum

Permalänk
Medlem

Eller så köper man kvalitet direkt också håller de i flera år....

Duh...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Inaktiv

det är klart att man köper kvalitets-prylar !! =P