Permalänk

Musik dator

jag hade tänkt bygga en mp3 dator men jag behöver nåttslagt styrprogram så jag kan styra den från en annan dator... vilket är bäst och var får jag tag i det

EDIT: annan lösning att styra winamp skulle vatt kul

Permalänk

du kan köra winamp via ir.

annars kan du ju köra in någon trojan, såsom netbus eller nått o styra från andra datorn

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

hur kör jag genom ir då? vilka program?

Permalänk

Re: Musik dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira_san
jag hade tänkt bygga en mp3 dator men jag behöver nåttslagt styrprogram så jag kan styra den från en annan dator... vilket är bäst och var får jag tag i det

EDIT: annan lösning att styra winamp skulle vatt kul

Romote Controller (stavas) finns annars. Styr du från din andra dator. Du ser skrivbordet på en liten skärm och kan klicka runt som i vanligt windows.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

låter intressant

var kan jag få tag i romote controller?

Permalänk
Medlem

det stavas remote controller*

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vart finns proget vil ha det jag med

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

Menar ni saken som heter "Fjärrskrivbord" i Windows XP?

Permalänk
Medlem

Varför inte göra det till en utmaning och göra en alldeles egen fjärrstyrning?
Eller varför inte modda in en liten LCD-skärm som du kan mata ut information och sedan... någon kontroll till det

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk

jo hade tänkt nån frärrkontroll eller nått tagentbord.. LCD tänker jag på det verkar vara as svårt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira_san
jo hade tänkt nån frärrkontroll eller nått tagentbord.. LCD tänker jag på det verkar vara as svårt

Nej då!... Det är inte svårt att koppla in en LCD... Jag besitter inga speciella lödkunskaper men ändå gick det att löda relativt snabbt utan att det blev några fel...det är bara att titta på kopplingsschemat noga...;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

precis VNC funkar, men även Remote Administrator, förkortas Radmin, båda två finns på download.com

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

radmin är väldigt smidigt, virusprogrammet gnäller inte över det heller, se bara till att låsa det till internt nät, annars kan vem som helst leka

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

http://www.realvnc.com/

kör jag mot min server, smidigt och effektivt