Hjälp - Icewind dale 2

Permalänk
Medlem

Hjälp - Icewind dale 2

Jag är på kapitel 3 och har nyss komigt till ett ställe som heter Fellwood .. Men det är ett litet problem, jag kan inte komma förbi skogen. Är det någon som vet hur man ska göra fö att gå igenom fellwood? Och så var det en annan sak, alla mina gubbar har Energy drain på sig och det går inte att få bort fast man sover? Vad beror det på?

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem

lesser restoration funkar

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Fellwood är jobbigt. Konsultera www.gamefaqs.com. Man måste gå i en speciell ordning, och det finns ingen hint om det i spelet (iaf inte vad jag vet).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Fellwood är jobbigt. Konsultera www.gamefaqs.com. Man måste gå i en speciell ordning, och det finns ingen hint om det i spelet (iaf inte vad jag vet).

Om du har en karaktär med nog hög tracking/(woodland eller vad det nu kallas) så får du bra med tips genom Felwood.

Permalänk

Rangers har en tracking skill. Använd den så ser du vart du borde gå.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag iaf tagit mig igenom fellwood, det va skönt det! Tack för hjälpen

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem

En smått oft-t fråga, men hur likt är icewind dale 2 baldurs gate? Det verkar ju skilja lite.. tracking skills och grejer

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Icewind Dale är en aning mer Hack'n Slash, men fortfarande ett "riktigt" RPG. Finns billigt i butiken nuförtiden, klart ett köpvärt spel

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasterOfDisaster
Icewind Dale är en aning mer Hack'n Slash, men fortfarande ett "riktigt" RPG. Finns billigt i butiken nuförtiden, klart ett köpvärt spel

Permalänk

Icewind Dale 2 skiljer sig ifrån BG2 i den mån att det baseras på en nyare version av Dungeons & Dragons; på ett liknande men inte samma sätt som NWN. Utöver det så har de i spelet nog tagit infinity engine så långt som möjligt när det gäller finesser, grafik och dylikt.

Permalänk
Medlem

Okej, kan jag använda min Kensai (som förlorade 1 dex i bg2tob , har bara 18 nu ) i iwd och sen fortsätta i nwn?
Jag ska iaf spela klart throne of bhaal först.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Nepp, det kan du definitivt inte :D.

Helt olika spel, även om det står i BG2 att man ska kunna importera sin char till NWN... systemen är dock helt olika. IWD2 och NWN är även de helt olika implementationer av D&D.