Permalänk

Problem med ny hdd

Hej

Jag har köpt en ny hdd 200gb, allt gick bra när jag instalerade den.

Men nu har den blivit en cd-enhet!!!
Den är märkt med cd-enhet i utforskaren, och när man klickar på den vill den att man ska stoppa in en skiva?

Den går inte att instalera igen, jag kan hitta hdd´n genom administrationsverktyg->datorhantering->diskhantering

där ser jag hdd´n, men när jag försöker initiera den får jag bara ett felmeddelande där det står att ett oväntat fel har uppståt och jag ska starta om programmet eller datorn.

Jag kan även se disken genom enhetshanteraren, där syns den under diskenheter, men har ett konstigt namn med massa tecken som inte var där när den fungerade.

Vad kan jag göra för att fixa detta?
Var tvungen att aktivera BigLba när jag instalerade den, kan det ha med saken att göra?

Permalänk

Dum fråga, om det är en cd-enhet, vad händer om du väljer mata ut i utforskarn?

Du säger att installatioen gick bra, dvs hittade datorn disken normalt först och sedan "blev" den en cd?
Hittar bios den korrekt?
Har du testat att koppla ur den och installera den igen?
Om den funkade först, vad gjorde du när den slutade funka?

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk

Nu fick jag igång den igen, gjorde ingenting annorlunda, utan nu kunde den initieras på typ 2 sek sen var det bara o snabbformatera den.

Men vad gör jag för att det inte skall ske i framtiden igen ? Var ingen höjdare o förlora 40gb med godsaker som låg på den.

Biosen hittar den korrekt även när den är en cdenhet. Har inte gjort något annorlunda alls någon av gångerna, känns som om nånting strular som fifan.