Permalänk
Medlem

BBB 10/1 med vanlig adsl router ?

Jag har ett telia 0.5 och kommer om 1 vecka uppgrader till BBB 10/1. jag har en netgear router med inbygt modem.
kan jag använda den till det nya Bredbandet ?

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Oki men vad är det för modem jag får till BBB ?

Permalänk
Medlem

Du får ett modem med inbyggd switch för 4 datorer.

Permalänk

3 datorer e de , port #1 är avsedd för nåt annat.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

port 1 är till telefoni.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

jo troligen

De som säger att du inte kan använda din router med ADSL modem kan ha fel.
Jag fick min uppkoppling från BBB innan jag fick modemet från BBB och det fungerade aldeles utmärkt.Då hade jag ett Alcatel HOME.

Har t.om kört mitt första gamla Nokia modem M5122 mot bredandsbolaget och jag kunde köra med 8 mbit ner utan problem.

Sen vet jag inte om ditt modem klarar ADSL+ eller vad det heter som är 10 mbit ner.

Men troligen kan du köra din router men kanske inte med full kapacitet.

Permalänk
Medlem

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK ! ! ! !

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Oki tack så mycket men är det en Router eller en switch för om det är en switch så kan man inte va mer än 5 datorer på det ?