Permalänk
Medlem

chassi eller ej ?

Funderar på att bygga något eget nu. vanligt moddande är inte lika spennande längre så funderar på att antingen bygga ett chassi eller att bygga in en dator i något. (mer som i en hylla som någon gjorde, eller en byrå eller något annat skummt )

nu är min fråga denna. Vad tycker ni jag ska göra ? bygga ett chassi eller bygga in datorn i något ? Har ett par veckor utan någe smart att göra så är glad för lite förslag. (lite små snålt med stålar så inga jättebyggen)

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem

bygg in datorn i stereon

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

bara ett problem med de, min sterio är inte speciellt stor. eller snarare kör med hemmabiosystem eller datorn som sterio och sedan finns det mäst en radio i köket hehe bra tipps annars.

någon som knäcker den ?

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem

Köp en skräp radio dåå! o modda in datorn i den!

Annars ta en soffa o modda in den i och sedan dra långa sladdar bara eller plocka ut allt o koppla ihop de på ett bort o låt skiten ligga!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

hehehe, vill bygga något som ingen annan gjort tidigare (omöjligt typ men som iaf inte är kännt här) så soffan e körd, bygga på ett bord fick vi göra åt en lärare jag hade på gymnasiet och de är skittråkigt och ser inte snyggt ut heller (+ vill lägga till lite diskar och jag har inte så stort bord är åt min server)

har funderat på en liten koppling i en bokhylla med cd ställ som hd ställ ... men då måste jag få hjälp att köra hem skiten och pärerna kommer om 2 veckor, jag vill bygga nu satt funderar på massa saker.

mera tipps tack

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk

gör ett nytt "chassi" åt skärmen och bygg in den där. mac-pc eller vad man ska kalla det:D. nyckleksåp, väggen, en tavla, högtalaren, en bok (tjock typ en gammal bibel). finns massor!

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

varför inte bara GÖRA en tavla av datorn.. sätta upp allt på nån fin plywood-skiva eller nått o hänga upp på väggen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fëanáro
en bok (tjock typ en gammal bibel).

lätta att du ska göra de av en bibel ;D

Visa signatur

Intel core2 duo E8500 | Corsair Dominator8500 | ASUS P5Q -SE | Gigabyte 9800GT 512mb ----->
Dom som är ute efter att hitta stavfel/andra dåliga kommentarer borde byta forum...

Permalänk
Medlem

fan biblen låter inte så dumt, den kommer dock bli groteskt stor hmm lr så stoppar jag in speldatorn istället för servern bara så kommer man ju klara sig på något sånär bra storlek. damn måste börja utforska lite hur man skulle göra det låter fan som ett kul projet.

Btw fler förslag är välkomna.

Edit: hehe klurade vidare lite på de där med bibeln hehe mina datorer är nog inte något som man skulle kalla bibel material
hehe får fundera vidare lite på de där men en bok verkar galet grymmt iaf. får se om de blir bibeln eller ej.

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilla
fan biblen låter inte så dumt, den kommer dock bli groteskt stor hmm lr så stoppar jag in speldatorn istället för servern bara så kommer man ju klara sig på något sånär bra storlek. damn måste börja utforska lite hur man skulle göra det låter fan som ett kul projet.

Btw fler förslag är välkomna.

Edit: hehe klurade vidare lite på de där med bibeln hehe mina datorer är nog inte något som man skulle kalla bibel material
hehe får fundera vidare lite på de där men en bok verkar galet grymmt iaf. får se om de blir bibeln eller ej.

Skär ut innehållet på flera böcker (lämna kanterna) limma sedan ihop dem till en box. Dock så måste böckerna vara stora om man vill kör på något annat än mini itx.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0rn
varför inte bara GÖRA en tavla av datorn.. sätta upp allt på nån fin plywood-skiva eller nått o hänga upp på väggen..

var det inte det jag sa?

Dwam: dom gamla bilbarna är stora och fina. mormor min har en 30 cm hög och 15 cm bred bibel. och till något antikvariat och kolla på gamla fina böcker. skulle gjort detta om jag hade haft en dator över.

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

hehehe hade väll mera tänkt att jag skulle göra en bok då i trä och få allt att se ut som en feting bok typ med något utsnidat. (har för mycke saker i mina datorer för att det ska gå med en stor bok bara )

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem

bygg in den i frysen . . .

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Skär ut innehållet på flera böcker (lämna kanterna) limma sedan ihop dem till en box. Dock så måste böckerna vara stora om man vill kör på något annat än mini itx.

ungefär A4 borde kunna räcka, om man lägger moderkortet med i/o-portarna upp.
ta nått gammalt 10+ bands uppslagsverk eller så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
ungefär A4 borde kunna räcka, om man lägger moderkortet med i/o-portarna upp.
ta nått gammalt 10+ bands uppslagsverk eller så

Tänkte på det, ta ett gammalt flerbands uppslagsverk (helst inte ett som är värt massa pengar ) tryck in en dator i det, köra på trådlöst tangentbord + mus och sätta det i bokyllan med andra böcker så det smälter in.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Tänkte på det, ta ett gammalt flerbands uppslagsverk (helst inte ett som är värt massa pengar ) tryck in en dator i det, köra på trådlöst tangentbord + mus och sätta det i bokyllan med andra böcker så det smälter in.

"Fan vad din bokhylla låter!"

Skulle vara grymt soft med en sådan burk

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

jo men för att jag sedan ska kunna hålla böckerna hyffsat snygga så kan det ju inte vara massa fläkthål på sidorna ... och då måste jag ha vattenkylning eftersom min 2ghz 1gb ram burk ger lite värmen och jag vill inte ha den stekt.

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
bygg in den i frysen . . .

Ja den lär ju få kylningen iaf...:D

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

hehehe jo fast det kräver en bra kyl och dom kostar lite kan iof bygga en ganska lätt med lite frigolit och vattenlylnings kitt som man drar slingor i burken och sedan gör ett kylfack också av allt men mjo vet inte, tänkte de skulle vara ett lågbudjet bygge. ska in i lumpen om ett tag ... så vill inte lägga ner hur mycke stålar som hällst på detta.

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilla
jo men för att jag sedan ska kunna hålla böckerna hyffsat snygga så kan det ju inte vara massa fläkthål på sidorna ... och då måste jag ha vattenkylning eftersom min 2ghz 1gb ram burk ger lite värmen och jag vill inte ha den stekt.

då använder man ju helt klart en stor sak och fixar lite snygg kabel- och slangdragning på baksidan.
radiatorn läger man i/bredvid bokhyllan som prydnad (kan man ha gamla moderkort som prydnad så... )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Skär ut innehållet på flera böcker (lämna kanterna) limma sedan ihop dem till en box. Dock så måste böckerna vara stora om man vill kör på något annat än mini itx.

Fyfan va coolt o ha en liten bokhylla med sig på LAN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
då använder man ju helt klart en stor sak och fixar lite snygg kabel- och slangdragning på baksidan.
radiatorn läger man i/bredvid bokhyllan som prydnad (kan man ha gamla moderkort som prydnad så... )

jo men jag vill inte slänga stålar på någon dyr vattenkylning just nu när jag snart ska åka bort och jag har ingen gammal att trycka in. annars så hade det nog kunnat bli av.

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!