Permalänk

komma in i dsl300t

Jag kan inte komma in i mitt d-link dsl 300t längre, jag har prövat med 192.168.1.1 men det funkar inte, och jag måste in i den

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem

du måste ställa in ditt eget IP rätt också, du kan inte ha ett fast IP av din ISP om du skall in på routern, tror du nåste ha typ 192.168.1.10 eller nåt. kommer inte ihåg.
Eller om det var dhcp.
Hoppas det hjälper något. Men vad skall du ändra i modemet?

Permalänk

vet inte hur det är med 300t... men jag har i allafalla ett 300i och där fick man ju med ett annat program från dlink för att connecta till modemet...
Sen igen vet jag inte om det finns serial anslutning på den som det finns på min, men jag kan i allafall connecta till den via com porten och hyperterminalen. men behövs ju lite mer kunskap för att ändra saker därifrån.

Visa signatur
Permalänk

Efter att jag ringde d-link så ändrade jag till server off och connections till bridge, så hur ska jag komma in i den nu

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk

"Resetta" modemet och kolla att nätverkskabeln är kopplat från kortet i datorn till modemet.
I TCP/IP egenskaper, kolla att du har valt "erhåller en IP adress automatiskt"
Prova sen med att ange : http://192.168.1.1
Såvida du inte har ändrat adress i modemet förut så ska du komma in nu.

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem

Sitter och river mig riktigt hårt i huvudet just nu. Har suttit med följande uppsättning de senaste veckorna:

Fig. 1:
Bostream ADSL (iStream)
|
D-Link DSL-300t
|
|-Airport Express --> iBook

...och skulle idag utöka till:

Fig. 2:
Bostream ADSL (iStream)
|
D-Link DSL-300t
|
D-Link DI-604
|
|- Airport Express --> iBook
|- PC

Grejen är att jag inte kommer online på något sätt förutom via iBooken (fig. 1). Inte ens om jag kopplar PCn direkt in i modemet. Till en början kunde jag gå in och ändra i modemet, men inte nu längre, men jag kan fortfarande vara online. Mycket konstigt.

EDIT:
Det var så enkelt att jag inte hade några DNS-adresser inskrivna, då jag inte fått några såna uppgifter av Bostream. Följande används:

194.236.29.2
212.181.54.3

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se