Permalänk
Medlem

Max CPU på ASUS A7NBX deluxe?

Hej, jag har funderingar på att uppgradera min dator med en snabbare prolle, men jag kan inte lista ut ur snabb cpu mitt mobo klarar. I manualen står det att den inte klarar mindre hastighet än 1Ghz. Jag har en 2500XP nu som jag kör som 2800 (ja, det ska visst gå att klocka den högre men jag har aldrig lyckats, fast tempen ligger på 45 grader @2800) så jag tänkte köpa en snabbare cpu. Någon som vet vilken hastighet kortet klarar? och borde det gå bättre med en "fabriks snabb" cpu?

Permalänk
Medlem

Köp en Athlon XP-Mobile som går att klocka som bara den. Ingen aning dock vad kortet klarar. Har ett likadant.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Om man orkar gå in på www.asus.com så finns svaret där men nu har jag redan tagit fram det prova att kolla tillverkarens sida först nästa gång ett tips bara

Athlon XP 3200+(400 MHz FSB)(Model 10)(Barton) 1.04 1004 Check PCB and BIOS versions before flashing BIOS!

Permalänk
Medlem

Skumt, jag kollade på deras hemsida men kunde inte hitta något, jag laddade t.o.m ner PDF:en för mitt moderkort. det enda som stod var att den klarde minst 1Ghz.

Men tack så jätte mycket för hjälpen

Permalänk
Permalänk
Medlem

Doh! :$

då kommer nästa fråga hehe, ska jag ha en Barton prolle nu oxå? för anledningen att jag köpte en Barton var att jag skulle klocka den, men om jag köper en 3200, så kan jag ju inte klocka den iaf va?

Permalänk
Medlem

Varför skulle de inte gå att klocka den för tycker ja lyckats ganska bra med min föra 3200+ Athlon XP

3120 Ghz
2.15 v
AQXDA 0319 stepping
Abit NF7-S v2.0 (Bios built by LORD) 240x13
R404a vapor phase.

Permalänk
Medlem

Nja, anledningen till att jag inte trodde att det gick att klocka är ju att moderkortet inte klarar snabbare än 3200 kom vi ju fram till?
Eller funkar det inte så?