kör du xp? men sp1 eller sp2?

Permalänk
Medlem

kör du xp? men sp1 eller sp2?

ni som inte kör med xp behöver inte skriva här.
skulle vara en poll men av någon anlednings så ville den inte det.
jaja ni med xp skriv om ni kör home eller pro.och om du kör utan någon sp eller med sp1 eller sp2

jag har sp1 och tänker på att man kanske ska byta till sp2 men det är massa onödiga saker i den

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Medlem

Jag kör xp pro med SP1. Tänker inte isntalera SP2 då det är ca 250+ program som inte fungerar korrekt med SP2.

Permalänk
Medlem

EDIT: Läste fel !

Win XP Pro SP1 än så länge !

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem

Kör SP1 och samtliga uppdateringar som kommit ut.

Kommer att installera SP2 så snart den svenska versionen kommer.

Allt snack om att inte installera SP2, eller vänta tills det kommer "buggfixar" mm till SP2, är ute och cyklar.

Att instrallera SP2 innebär att dom flesta av dagens buggar och säkerhetshål som finns i XP kommer att fixas till med SP2. Sen kommer det säkert att dyka upp/upptäckas fler nya hål och buggar. Men det kommer knappast vara sämre än det är nu.

Det har surrats om att vissa program och apps ev inte kommer att fungera i och med installationen av SP2. Detta beror antingen på den inbyggda brandväggen i SP2 (som jag hoppas ingen kommer att köra... ladda hellre ner Zonealarm eller Sygate...) eller att programmen och appsen inte är uppdaterade. Visst, det finns program och apps som inte har nån uppdatering för SP2..... ännu. Men det kommer, håll bara ögonen öppna!

Permalänk
Medlem

Mange69: Det finns en fix till brandväggen i SP2.

Permalänk
Medlem

Hmm, trodde jag klargjort det.....

Läste om en test av brandväggen i SP2. I den testen rekomenderades det att man laddar hem nån av gratisversionerna av ZoneAlarm eller Sygate. Dom är betydligt bättre och säkrare and den i SP2!!!!!!

Permalänk
Medlem

Jag kör WinXP SP2. Funkar perfekt.

Visa signatur

must!

Permalänk

XP Pro SP1. Kommer att uppdatera till SP2 när det kommer på svenska.

Permalänk
Medlem

Kör SP2 Betan, har inte orkar uppgraderat till riktiga än. Funkar bra, gillar att det finns inbyggd popupremover och grejer. Brandväggen använder jag dock inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mange69
Hmm, trodde jag klargjort det.....

Läste om en test av brandväggen i SP2. I den testen rekomenderades det att man laddar hem nån av gratisversionerna av ZoneAlarm eller Sygate. Dom är betydligt bättre och säkrare and den i SP2!!!!!!

Menar du då att den fungerar sämre än med SP1? För jag kan då säga att den i SP1 har gjort mer nytta än ZoneAlarm kan hoppas göra.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Brandväggen i SP2 är ju ett klart steg framåt jämnfört med den gamla som fanns från början.

Men säger du att Zonealarm är sämre än den inbyggda, bör du nog ta hjälp av nån kompis som får hjälpa dig konfa den.
En av dom bästa brandväggarna som finns... nu pratar jag om gratisversionen, rockar i kapp med dom bästa köpbara brandväggarna som finns på marknaden

Permalänk
Medlem

Jag har XP Pro SP1 från grunden. Körde SP2_RC2 ganska länge å var nöjd med den. Installerade om för nån vecka sen, och la in SP2 (b2158) direkt efter att Windows hade installerat färdigt.
Det funkade några dar men sen började datorn att muppa sig. Jag kunde inte högerklicka på några shortcuts överhuvudtaget samt hade problem med att deleta .exe-filer.
Nu har jag avinstallerat SP2 och fått tillbaka min gamla dator igen

Tänkte försöka vänta lite å se om dom släpper nån SP2.1 eller liknande, för det verkade som jag inte var ensam om det problemet.

Visa signatur

A7N8X Deluxe 2.0, XP3000+ (Barton), Gainward GF6800GT GS@440/1140, Corsair TWINX1024-3200LL, 2x WD Raptor 74Gb (Raid0), 1xHitatchi 7k250 250Gb, PC Power&Cooling TurboCool 510 Deluxe, Waterchill's Vattenkylning
Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär.

Permalänk
Medlem

IDG har en lista på program som inte funkar under XP SP2(en del av den, hela listan finns här). Kan ju vara en anledning till att inte uppdatera riktigt än. Själv kör jag inte XP alls, så jag vet inte hur pass allvarligt det är. Tänkte bara tala om det, om ni missat det.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-DaK
Jag har XP Pro SP1 från grunden. Körde SP2_RC2 ganska länge å var nöjd med den. Installerade om för nån vecka sen, och la in SP2 (b2158) direkt efter att Windows hade installerat färdigt.
Det funkade några dar men sen började datorn att muppa sig. Jag kunde inte högerklicka på några shortcuts överhuvudtaget samt hade problem med att deleta .exe-filer.
Nu har jag avinstallerat SP2 och fått tillbaka min gamla dator igen

Tänkte försöka vänta lite å se om dom släpper nån SP2.1 eller liknande, för det verkade som jag inte var ensam om det problemet.

SP2 (b2158).... Är ju en beta, RC1 eller tidig RC2... Prova den slutliga versionen... 2180 tror jag det är

Permalänk
Medlem

jag kör sp2 på jobbet, hemma har jag sp1 eftersom 1 program inte ville fungera där

sp2 fungerar felfritt på jobbet för mig iallfall

det roliga med fellistan är ju inte alla olika program som inte fungerar utan alla microsoft's egna program som inte fungerar korrekt

EDIT : STAVFEL

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

win xp home sp1

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Windows XP Professional, SP2. Installerade just, verkar funka fint. Men fick lite trubbel pga XPlite som jag grejat med innan uppgraderingen. Rekommenderar nog en ren installation med SP2 slipstreamat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
IDG har en lista på program som inte funkar under XP SP2(en del av den, hela listan finns här). Kan ju vara en anledning till att inte uppdatera riktigt än. Själv kör jag inte XP alls, så jag vet inte hur pass allvarligt det är. Tänkte bara tala om det, om ni missat det.

Jag har testat flertalet av dessa program på min dator utan några som helst problem så jag tror listan är lite överdriven. Jag tycker SP2 fungerar utan några som helst problem på min dator.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

SP2 och PRO!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

sp2. inga problem. kör allt jag brukar köra.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Kör med XP Pro och SP2. Funkar hur bra som helst. Men datorn har dock blivit lite trögare i uppstarten.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Hedersmedlem

Kör Pro OEM med SP2. De antivirus- och firewallprogram jag använder är NOD32 och Outpost Pro 2.1, vilka både fungerar perfekt. Ville bara säga det

Permalänk

Sp1

If it aint broke, dont fix it.

När Sp2 blir stabilt och kompitabelt med allt kommer jag byta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
IDG har en lista på program som inte funkar under XP SP2(en del av den, hela listan finns här). Kan ju vara en anledning till att inte uppdatera riktigt än. Själv kör jag inte XP alls, så jag vet inte hur pass allvarligt det är. Tänkte bara tala om det, om ni missat det.

Det är inte en lista över program som inte fungerar utan en lista över program som inte fungerar exakt lika som innan updateringen, det kan t.ex. vara problem när programmet försöker kontakta en extern server eftersom brandväggen stoppar denna kontakt, enkelt att fixa genom att konfigurera brandväggen efter sina behov. Jag har kört SP2 (olika beta versioner) i över 5 månader nu och aldrig stött på ett program som inte fungerar.

Kör XP Pro och SP2.

/Viktor

Permalänk
Medlem

Pro med SP2, inga problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
Sp1

If it aint broke, dont fix it.

När Sp2 blir stabilt och kompitabelt med allt kommer jag byta.

Det där ordspråkert köper jag inte. Häst och vagn fungerade också bra.
Varför kör vi då bil idag?

Just det, det kallas utveckling.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Jag kör xp pro med SP1. Tänker inte isntalera SP2 då det är ca 250+ program som inte fungerar korrekt med SP2.

många av felen gick att lösa genom att stänga av brandväggen eller lägga till programmen som inte fungerar i DEP exclusion list.

Citat:

Click Start, click Run, type sysdm.cpl, and then click OK to open Control Panel.
Click the Advanced tab, click Performance, and then click Settings.
In Performance Options, click the Data Execution Prevention tab.
Click Turn on DEP for all programs and services except for those I select, and then click Add.
In the Open dialog box, locate and then click the application.
Click Open, click Apply, and then click OK. When you are prompted to restart your system, click OK.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mange69
Brandväggen i SP2 är ju ett klart steg framåt jämnfört med den gamla som fanns från början.

Men säger du att Zonealarm är sämre än den inbyggda, bör du nog ta hjälp av nån kompis som får hjälpa dig konfa den.
En av dom bästa brandväggarna som finns... nu pratar jag om gratisversionen, rockar i kapp med dom bästa köpbara brandväggarna som finns på marknaden

Eh, jag skulle definitivt inte kalla Zonealarm för en av de bästa som finns. En av de sämsta i min mening. Men det där är ju min åsikt.

EDIT: I och för sig kom jag på att de har fixat en del nu sen jag testade ZoneAlarm, men jag skulle dra mig för att kalla den bra. Enkel är den ju i alla fall.

Outpost däremot är en riktigt bra brandvägg. Gratisbrandväggen kommer man långt med.

Den största nackdelen med XPs inbyggda brandvägg innnan SP2 var ju att den bara kontrollerade innåtgående trafik. Sen var den ju inte särskilt smidig heller men den fungerade ju för perfekt.

Har inte skaffat SP2 än, mest för att jag har haft annat att göra och inte orkat.

Permalänk
Medlem

Kör XP pro med integrerat SP1 och RU1, engelska för tillfället. Gillar dock inte sättet engelska XP skriver ut datum mm och även stavningen i word krabbar och hoppar tillbaka till engelska hela tiden, så jag väntar på svenska versionen med integrerat SP2. Ska bli skönt att kunna installera om burken utan att behöva inaktivera nätverket och installera brandvägg det första man gör för att slippa msblast, sasser mm.

Visa signatur

Thermaltake V1000A, Abit BE7-RAID, Intel P4 2.4GHz 533MHz, 1GB PC2700, 120GB Maxtor, 80GB Seagate, 300GB Maxtor OneTouch, Creative ATI Radeon 9600, Sony DVD-läsare, Pioneer DVR-105 DVD-brännare, Enermax 431W nätagg, LG Studioworks 221U 21"-skärm, Logitech MX1000 och Logitech Ultra-X Flat

Permalänk
Medlem

tycker mest en massa onödig program eller funktioner som jag aldrig kommer använda. plus att den låser massa prog och liknande.
såå nää en gammal dator man kan köra linux på så man lär sig det sen bye bye windows.

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD