Permalänk
Medlem

Microantenn - LG u8110

Hej:D

Köpte en microantenn till min LG mobil och är väldigt nöjd, utseendet blev bättre och den känns betydligt mindre.

Rekommenderar därför starkt att köpa en microantenn.

Köpte min på www.formedlingshuset.com

Permalänk
Medlem

Kan man få se lite bilder?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!
Har letat efter en svensk butik med microantenner till v500.

Permalänk
Medlem

hur är det med motagningen blir det sämre??

Permalänk
Medlem

Nja, har ingen digitalkamera hemma tyvärr, men jag lovar dig Malm, den ser sjukt snygg ut:D

Sen när det gäller mottagning så är den synliga antennen bara för det "vanliga" nätet och inte till 3g`s nät,
så är man i en 3-zon så spelar det ingen roll alls. Är i sådana zoner 99% av användningstiden så för mig spelar det ingen roll, kan nog däremot skilja lite om man är ute på landet:S

EDIT: "3g antennen" sitter inbyggd i själva mobiltelefonen.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.....hoppas de är ok!

Funderar på en LG U8120, är den bra? Vilket ab ska man ha till den? Vad kostar den vid köpet då?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Den kostar samma som LG u8110 när den kom om du skall ha 3g abonnemang som du bör/måste ha enligt min mening.

Köp abonnemanget 150 Fri och få 150 minuter att ringa gratis för varje månad samt att du ringer gratis till alla 3 g användare.

Abonnemanget kostar ca 3250 kr totalt med mobilen.

Kontant 4999 kr - KÖP INTE!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
bild på min miniantenn

http://members.lycos.co.uk/phattrance/ANNAT/phone.jpeg

Är det där en 8110 eller en 8120? Du har inte lust att posta lite blandade bilder på den? Är vääldigt nära att slå till på en sådan känner jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volume
Den kostar samma som LG u8110 när den kom om du skall ha 3g abonnemang som du bör/måste ha enligt min mening.

Köp abonnemanget 150 Fri och få 150 minuter att ringa gratis för varje månad samt att du ringer gratis till alla 3 g användare.

Abonnemanget kostar ca 3250 kr totalt med mobilen.

Kontant 4999 kr - KÖP INTE!

Man får väl en 8120 vid tecknande av 12-månaders Fri150 med 199 kr/månaden de 6 första månaderna? Det är extremt billigt, de går garanterat back på det. En sak jag funderar lite på är hur användbar portalen är om man inte har lust att betala en massa för rörliga nyheter t.ex. Finns det gratis nyheter i textform?

Permalänk
Medlem

Hur är batterietiden?
Kan man portera ett gsm-nummer till tre?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Ja, det finns gratis nyheter i textform och det finns även tv-tablåer och liknande som också är gratis!

Batteritiden är helt okej, min U8110 räcker väl i en 3 dagar med lite sparsamt användande.. I två dagar brukar den räcka, men då ringer jag också en hel del..

Jao, du kan portera ditt gsm nummer till Tre..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Är det där en 8110 eller en 8120? Du har inte lust att posta lite blandade bilder på den? Är vääldigt nära att slå till på en sådan känner jag

Man får väl en 8120 vid tecknande av 12-månaders Fri150 med 199 kr/månaden de 6 första månaderna? Det är extremt billigt, de går garanterat back på det. En sak jag funderar lite på är hur användbar portalen är om man inte har lust att betala en massa för rörliga nyheter t.ex. Finns det gratis nyheter i textform?

det är en lg 8110

Permalänk
Medlem

Har beställt antennen, är dessa pålitliga? Leveransstid?
Fick ni mail direkt efter beställningen?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Har beställt antennen, är dessa pålitliga? Leveransstid?
Fick ni mail direkt efter beställningen?

Jag beställde en antenn tillsammans med Volume (trådskaparen...) och det tog ungefär en vecka tills de kom fram...=/

Permalänk
Medlem

Grizzly >> fick du nå bekräftelsemail?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Grizzly >> fick du nå bekräftelsemail?

Ja...det kom da'n efter tror jag...

Permalänk
Medlem

8120

vet ni om antennen fungerar på en u8120?
tycker att den borde det men man vet aldrig bäst att fråga

Visa signatur

PC: Intel Core# i7 920 Quad Processor 8MB . Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB . Corsair Powersupply 750W
EVGA GeForce GTX 295 . Antec Performance P182 . Asus P6T Deluxe V2 . Corsair Force S3
Laptop: Macbook 13" 2010 Spring. HTPC: Mac Mini Winter 2010.

Permalänk
Hedersmedlem

borde vara samma

Permalänk

Jag skruvade av antennen, det första jag gjorde när ja startade min telefon. Sändningen e som sagt lika bra. Efter att ha gått runt med den i två dar tänkte jag att det kanske inte är så bra med ett hål där antennen sitter, så ja skruvade dit en skruv. Resultatet blev exakt likadant som bilder i den här tråden. Dock var detta gratis...

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Resultatet blev exakt likadant som bilder i den här tråden. Dock var detta gratis...

Heheh bra lösning.....jag tog den dyrare varianten, beställde i fredags, betalade i måndags och fick antennen igår.....det kallar jag snabb service! Den kom tom innan jag fått luren

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Avstängd

Re: 8120

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr3n
vet ni om antennen fungerar på en u8120?
tycker att den borde det men man vet aldrig bäst att fråga

Anntenen funkar på 8120 också.

Står så på deras sida..

Microantenn till LG 510W, G512, G7000, VX4400, U8110, U8120
Art Nr lgant
Hur ser din antenn ut?
Skruva ur den gamla och skruva i denna! På 10 sekunder får du din Samsung till att se så här elegant ut. Passar LG 510W, G512, G7000, VX4400, U8110, U8120.
Microantennen är högprecisionstillverkad i SE1 metall vilket gör att den har högt sändnings- och mottagningsvärde. Din LG funkar med samma täckning som med originalantennen.
Vi har ensamrätt att sälja den i Sverige!

Vi kan också ta bort operatörsspärren på din LG Se http://www.formedlingshuset.com för mer info

Pris SEK 79.00