Permalänk
Medlem

Hörlurar

Nu när jag strax ska köpa mig en ipod funderade jag även på att skaffa ett par nya hörlurar, börjar tröttna på mina Koss the plug.
Så jag undrar nu vilka hörlurar ni rekommenderar, priset får vara upp till 500kr.

Permalänk
Medlem

Koss porta pro

Permalänk
Medlem

kan rekomendera dessa : http://www.audiocubes.com/product_info.php?cPath=22_30&produc... i vita men då måste du beställa därifrån dom har grymt bra ljud.

Permalänk
Medlem

kan oxå rekommendera Sony MDR-Ex71. Asbra lur bara att förlängningskopplingen är tung och har en tendens att dra lite i vänster plugg. kostar 60$ med frakt från audiocubes.com

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk

Shure E2C, urbra ljud fast med frakt blir priset 599 kr, en massor här på swec skulle kunna rekommendera den.
Finns på JOS store

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

jag skulle tagit porta pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Shure E2C, urbra ljud fast med frakt blir priset 599 kr, en massor här på swec skulle kunna rekommendera den.
Finns på JOS store

Är dom så mycket bättre en Sony MDR ex-71 så att det är värt att köpa dom när man har ett par EX-71

Permalänk

Blubbb: Jag har aldrig prövat ex-71 så det vet jag inte. Men dom är mycket bättre än andra lurar jag har haft, trots att de egentligen är öronsnäckor.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

de här verkar ganska prisvärda tycker jag iaf http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=KOSPORTAPRO
Annars finns KOSS pro 3aatitanium på fyndbörsen förca 700

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Koss Porta Pro så sjukt jävla bra! bästa lurarna jag har testat och ägt. och sen är dom lätta att ta med sig. ser bra ut när man har dom på sig. Inte stor och fula som koss pro 3 mfl.
en riktigt bra lur!!!

Permalänk
Medlem

den enda skillnaden jag kan se på porta och sporta är att sporta är billigare

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Porta pro klarar högre volym än Sporta Pro. och för 500kr kan man hitta Porta Pro för 500:- och under, så Sporta pro är inte så bra för 495:-

Permalänk
Medlem

ska köpa Sony MDR-CD280. dom fick högst (5/5 i ljud, 5/5 i prisvärdhet) betyg i HiFi & Musik..

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
ska köpa Sony MDR-CD280. dom fick högst (5/5 i ljud, 5/5 i prisvärdhet) betyg i HiFi & Musik..

Kompis hade ett par såna hörlurar men han lämnade tillbaks dom snabbt.
fattar inte hur dom kan få så bra betyg
Själv så ha rjag porta pro och är supernöjd.
Fast polarn kanske hade en annan modell men utseendet är helt precis som dom dära MDR-CD280

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

jag köpte relativt nyligen nya hörlurar.

letade efter ett par som var:
-relativt billiga
-täckte hela örat
-sitta skönt under längre tid
-små och lätta att ha till portabel spelare.

porta pro är inte heltäckande men provade dem ändå och jag måste säga att man blir imponerad av ljudet som kommer ur dessa utseendemässigt enkla lurar.

provade även en del av de billigare Sennheiser lurarna, bla HD-212 Pro
men gillade inte hur de satt, och inte riktigt hur de lät heller.

fastnade tillslut för koss Ur40 som har lite sämmre specs än porta pro men uppfyllde alla mina krav.

finns på fyndbörsen för 388:- och webhallen för 399:-

http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php%3Fmain%21filter%21...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=23429

Visa signatur

one love

Permalänk

Jag har ex-71:an och dom är så jävla bra, förutom priset.. 500 kr betalade jag.. och min polares kanin åt upp sladden, så jag var tvungen att beställa nya samma dag! Snacka om ångest.. Ville döda kaninen men fick inte!

Rekommenderas starkt iallafall, men låt inga kaniner komma nära!

Finns förresten olika "hattar" som man kan sätta på dem beroende på dina örons storlek!
Mycket bra!
Och extrasladden är lång som fan också, så det räcker iallafall för mig!