Hjälp mig snälla med mitt nätverkskort!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig snälla med mitt nätverkskort!

Nu har jag setat och fipplat enda sen jag kom hem från skolan och får fortfarande ingen fason på allt!
Jag får ingen kontakt från datorn till routern. Av nån anledning så har den bytt LanIP till 169.254.79.97 när jag ska ha 192.168.0.***, och jag har konfigurerat nya nätverksanslutningar, fipplat med olika nätverkskort, men det blir samma fel hela tiden...
VAD är det som är fel? Skriv ett svar så man förstår!

EDIT: det är inte fel på TP sladden, för jag sitter med laptopen på den nu och de funkar primus, så de måste ju va nått med datorn/nätverkskortet. =/

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig......och jag har också suttit och försökt komma på vad som är fel.
Testade å byta nätverkskort men det va samma fel ändå.
Står det automatisk privat adress under adresstyp? det gör det för mig och på min andra dator står det tilldelad av DHCP så det ska det stå....:S

Permalänk
Medlem

adresstyp? vart? jag tittar i CMD nu, drog en ipconfig /all, där står det autokonf. IPadress 169.254.79.97, sen nätmasken är 255.255.0.0 den brukar va 255.255.255.0 sen på IP adress står det fe80::50:22ff:fee1:2754%7, sen på DNS-Servrar så står det "fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1 och fec0:0:0:ffff::3%1" super mysco... snart kastar jag ut jävla skiten igenom fönstret... orkar inte sitta på morsans laptop hela livet heller... eller så blir det en Format C:! men jag vill fixxa detta problem! men jag behöver hjälp... Så nån som kan HJÄLP OSS!!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Allt det där stämmer precis för mig så jag tror det är nåt jobbigt virus men jag körde scan igår men den hittade inget men det kanske e så nytt så norton antivirus inte kan hitta det eller nåt..

Permalänk
Medlem

jadu, verkar då jävluskt (inga svordommar här ;)!) jobbigt iaf... jag som älskar min dator som den är :'( =/...det måste ju finnas nån lösning på det! vi får inte ge upp!! hoppas på att nån smart SweCare kan hjälpa oss

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Joo hehe vi får hoppas

Permalänk
Medlem

asså jag förstår inte vad som kan vara felkopplat, jag har setat och kollat igenom allt som har med nätverk att göra...

Arzon, vad har du för uppkoppling? telia 8000 ?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nej, Bostream

Permalänk
Medlem

Okej, tänkte om de va nått telia fenomen... men ikke sa arzon hehe..

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jo, det kunde det mkt möjligt ha varit..men det måste vara nåt virus men undra bara vad..och varför man inte hittar det.
För mig blev det så här när jag hade kört spysweeper och rensat bort en massa adawre och spy program sen skulle datorn rebootas och sen va det kört med internet på den datorn
Vi måste fixa det på nåt sett för det är lite tråkigt å skriva format c varje gång det blir ett sånt här probelm.

Permalänk
Medlem

Ja, mena det... Synd att det inte va nå många aktiva smartskafft vakna idag dåå.. fan jag vill surfa på min dator, hatar laptop tangenter! :P... snart börjar mina ögon blöda. sitter och försöker och försöker och söker svart i forumet. men det vägrar funka! suert!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Får väl se om någon kommer med nån ide under natten och det hoppas jag verkligen för på den här datorn kan man typ inte göra någonting!

Permalänk
Medlem

om jag kommer på en lösning så delar jag med mig!! ska dra mig tillbaka till dom tappra försöken..

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp mig snälla med mitt nätverkskort!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Nu har jag setat och fipplat enda sen jag kom hem från skolan och får fortfarande ingen fason på allt!
Jag får ingen kontakt från datorn till routern. Av nån anledning så har den bytt LanIP till 169.254.79.97 när jag ska ha 192.168.0.***, och jag har konfigurerat nya nätverksanslutningar, fipplat med olika nätverkskort, men det blir samma fel hela tiden...
VAD är det som är fel? Skriv ett svar så man förstår!

EDIT: det är inte fel på TP sladden, för jag sitter med laptopen på den nu och de funkar primus, så de måste ju va nått med datorn/nätverkskortet. =/

Orkade inte läsa alla era inlägg, men läste det sista och verkade som ni inte hade kommit fram till något i eran lilla diskustion ;).

169-ipadressen är den windows ger dig automatiskt om du inte har blivit tilldelad en annan via dhcp eller ställt in en själv. Verkar som du inte blir tilldelad en ip-adress helt enkelt! Exakt vad problemet är är ganska svårt att svara på, det enda jag på en gång kommer att tänka på är at sladden kanske glappar så att den aldrig sitter i ordentligt?

Annars kan du testa fylla i ip-informationen själv, om du kan din gateway.

på ip-adress skriver du 192.168.0.*** har du en dlink så brukar default-gatewayen vara 192.168.0.1. Dns, som du nu också måste fylla i beror på vilken isp du har, men du kan ju iaf se om du kommer åt resten av nätverket, och framförallt routern :).

Permalänk
Medlem

Jag kan komma in på den andra datorn via nätverket, men jag kan inte komma in på routern.
Och jag har testa och skriva i ip-informationen själv. Jag har till och med testat å ta bort routern å skriva in all den information som ligger på routern inställningar....men det funkar ändå inte

Permalänk
Medlem

jag formaterade och då fungerade det perfekt... jag har en polare som oxå har det här problemet. det blev format c: för han med... tråigt men tydligen enda vägen...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!