Vem äger min www.dotcomwhatever.com igentligen?

Permalänk
Medlem

Vem äger min www.dotcomwhatever.com igentligen?

hittar inget som säger att dom inte kan låta nån annan få min address igentligen, vad har jag för rättigheter om jag regar allt hos dom?

http://www.surftown.se/default.asp?docID=0348916C-3CD9-4F69-B...

hatar sånna här "vi gör vad vi vill ditt as" policydokument..

undrar även om nån har förslag på andra hotel i liknande prisklass (mindre än 300/år för allt) helst ett svenskt också.

tackar för hjälp.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

www.loopia.se är grymt bra

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

tack mac din nattuggla, dom ska kollas in. fler tack! ^__^?

en not till, får inte finnas nån bandbreddsgräns på några GB heller helst eftersom den mest ska användas för bilder primärt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
tack mac din nattuggla, dom ska kollas in. fler tack! ^__^?

en not till, får inte finnas nån bandbreddsgräns på några GB heller helst eftersom den mest ska användas för bilder primärt.

Finns inget sådant, men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Finns inget sådant, men men.

ehe...? finns inget vad? under 300 eller?

stanna uppe och posta åt mig ni, gonatter på er ..eller gomorron kanske

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

AndreaX:

Det han menar är att det inte finns nått webhotel som erbjuder obgränsad bandbredd. Bandbredd är inte gratis och är alltid en bristvara. De webhotellen som säger att det har obegränsad bandbredd är ofta oseriösa, säger sig självt om du fixar ett webhotell o sen laddar upp lite bilder o filmer etc. Sen ska 1000 pers kolla bilder och ladda ner filmerna = pannkaka direkt. Blir ju lätt X antal GB direkt, ska nog se att sidan blir avstängd illa fort. Vill man ha obegränsad bandbredd får du pröjsa feta stålar tyvärr, en dedikerad server då mao.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Finns inget sådant, men men.

klart det finns

http://www.clichehosting.com/se/default.asp?wid=110&mid=0&sid...

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
klart det finns

http://www.clichehosting.com/se/default.asp?wid=110&mid=0&sid...

Men använd logik snälla människa, det kostar att generera det, det sitter inte små alver och trollar fram skiten.

1. Står inte vilken typ av lina det är.
2. Obegränsat är ett ord som säljaravdelningen på företag kommer på, inte teknikerna.
3. Dom överbokar nog och antar att ingen kommer fylla sina 400MB samt att dom filerna där kommer tankas ner/användas 24/7.

EDIT: Var visst en 155Mbitlina, till deras rackskåp då eventuellt, nån mer info får man ju inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Men använd logik snälla människa, det kostar att generera det, det sitter inte små alver och trollar fram skiten.

1. Står inte vilken typ av lina det är.
2. Obegränsat är ett ord som säljaravdelningen på företag kommer på, inte teknikerna.
3. Dom överbokar nog och antar att ingen kommer fylla sina 400MB samt att dom filerna där kommer tankas ner/användas 24/7.

EDIT: Var visst en 155Mbitlina, till deras rackskåp då eventuellt, nån mer info får man ju inte.

Jag har inte påstått att cliche är något att ha. Själv skulle jag aldrig köpa utrymme på ett webbhotell som erbjuder fri trafik eller liknande.
Jag gav honom bara det han letade efter.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
Jag har inte påstått att cliche är något att ha. Själv skulle jag aldrig köpa utrymme på ett webbhotell som erbjuder fri trafik eller liknande.
Jag gav honom bara det han letade efter.

Från http://www.clichehosting.com/se/?wid=211

Trafik
Det är normalt fri trafik på alla webhotell hos Cliche AB, men om det bedöms att det är tal om missbruk förbehåller sig Cliche AB si rätten till att stänga en sida. I så fall kommer kunden bli informerad innan avstängningen. Trafikgränsen på serverhosting framgår av det enskilda avtalet och i tillfälle av över användning kommer en extra avgift på 35 kr. pr. GB bli fakturerat. På webhotell hos Cliche AB är det inte tillåtet att ha stora filarkiv liggande för fri download. Grovt utnyttjande av Cliche AB's fria trafik kan medföra exkludering från Cliche AB's servrar.

No such thing as free

Permalänk
Medlem

oky, Neco. fattar att obegränsad är omöjligt visserligen, men 3-5 GB per månad (!) är i snålaste laget tycker jag även för en 1 krona-per-dag-sida. tex en webserie eller nåt är ju bara att glömma då.

nu räknar jag inte med nån massiv framgång ändå, men marginaler är ju betryggande.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

om det inte behöver vara svenskt så ligger väl http://www.idzhosting.com/hosting.php ganska bra till. Har ett webhotell själv där, inklusive adress. 3 $ i månaden. då får du obegränsad bandbredd också.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Släng upp en p3a hemma sen fixxar du 10/10 lina minst

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

RoleX, jo det vore ju trevligast, fast blir nog aningen segare över modem som jag är hänvisad till ^^

mm.. en helt passiv serverburk med en staticdrive på 1G vore perfekt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

www.flippflopp.se är ett väldigt bra och billigt webhotell

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maciekish
www.loopia.se är grymt bra

Loopia för mindre än 300kr/år inkl. allt? Var har du hittat det egentligen?

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Ghost: skulle jag med vilja veta, 800 med allt menade han nog. blev en halv 3a bara

Nipp: ja, dom såg riktigt bra ut (går en hel del på desig, ful sida = kass sida:) men domänregistreringen var allt överpris på..

har reggat domän o 150mb hos Surttown.se nu iaf, hittade info om ägardeal till sist, väl dold givet. men danskar e väll pålitligt folk eller..? ^__^

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

oops lite väl sent ute Sry

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: INTEL Core i9-9900K 3.6 GHz (8 kärnor, 16 trådar) | Processorkylare: Noctua NH-D15 | Moderkort: Z390 AORUS ELITE | Minne: Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB | Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB | Hårddisk: 850 EVO Series 250GB SSD + 2 WD SATA diskar 1TB styck. | Nätaggregat: Fractal Design Integra 650W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: MSI Optix 24" LED Curved MAG24C | Mus: Steelseries Rival 600 | Tangenbord: Razor Ornata Chroma

Permalänk
Medlem

nädå, fler kanske vill ha tips

men nu har ja ftp-trubbel istället, ftp-explorer som ja brukar använda funkar inte på deras uppladdare, utan ja måste köra med smart-ftp istället. (med expl kan ja inte se vad som redan är uppladdat) vad kan detta bero på / tips på andra ftp-prog tack.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint