Permalänk
Medlem

flaterate eller flexrate?

hur tror ni framtiden i bredband kommer se ut? lutar det åt flexrate eller som det är idag flaterate?

Permalänk
Medlem

Det är marknaden som bestämmer, dvs kunderna. Det vet telia som var tvungna att ändra sitt beslut om flexrate.
Vill kunderna ha flatrate får dem det.

Permalänk
Medlem

Sumimoto.. nja.. Det är kunderna som bestämmer under förutsättning att det finns en fungerande konkurens! I det här fallet finns det nog det.

Jag ville minsann ha flatrate på telefoni när jag började surfa med modem.. När det nu var.. Minns att jag hade 3000 i månaden i teleräkning då iaf

Permalänk
Medlem

är det igentligen nån som är intresserad av flexrate?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
är det igentligen nån som är intresserad av flexrate?

Farföräldrarna som endast har internet för att barnbarnen vill använda det när de kommer på besök? Nä, jag kan inte tänka mig så himla många faktiskt. Det känns som att vi går mot ett samhälle där internet spelar en allt större roll och då kommer nog inte flexrate vara hållbart för många.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
är det igentligen nån som är intresserad av flexrate?

Jag uppskattar att 50-60% av den del av befolkningen som tycker bredband är för dyrt skulle teckna bredband om det fanns flexrate-abonnemang att tillgå som låg runt 10-20 kr per månad i fast avgift och därefter några ören per megabyte.

Permalänk
Medlem

Låg månadskostnad + pris per MB finns det nog en stor målgrupp för, de som inte tankar film etc, utan surfar lite, fixar bankärenden, kollar mejl. Men som även vill att det skall gå lite fortare + att slippa blockera telefonen.

Det är inte alla som tycker att det är värt 300-400 kr månaden för bredband.

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [csE]
Låg månadskostnad + pris per MB finns det nog en stor målgrupp för, de som inte tankar film etc, utan surfar lite, fixar bankärenden, kollar mejl. Men som även vill att det skall gå lite fortare + att slippa blockera telefonen.

Det är inte alla som tycker att det är värt 300-400 kr månaden för bredband.

Man kan ju undra varför inte öperatörerna har billiga flexrate abonemang till dom som inte tycker det är värt 300-400kr månaden för bredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
Man kan ju undra varför inte öperatörerna har billiga flexrate abonemang till dom som inte tycker det är värt 300-400kr månaden för bredband.

Det finns. Tiscali har ett ADSL-abbonemang som kostar 149:-/mån + 20 öre per megabyte.
Jag tycker det verkar vara ett utmärkt steg i rätt riktning - för småsurfarna. Det är dock lite risigt med bara 0,25Mb.
http://www.tiscali.se/consumer/adsl/?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Det finns. Tiscali har ett ADSL-abbonemang som kostar 149:-/mån + 20 öre per megabyte.
Jag tycker det verkar vara ett utmärkt steg i rätt riktning - för småsurfarna. Det är dock lite risigt med bara 0,25Mb.
http://www.tiscali.se/consumer/adsl/?

aha där ser man!

Permalänk
Medlem

Tiscalis abb där kan heller inte bli högre än 298kr/månaden vilket e ganska bra
Duger väl bra för småsmurfarna.

Men flatrate ska de va på de snabbare uppkopplingarna.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Men flatrate ska de va på de snabbare uppkopplingarna.

Jag tycker att det ska finnas både och, men att alla uppkopplingar ska
vara så snabba som det bara går. Bara för att man inte tankar mycket borde
man inte behöva dras med sega nerladdningstider då man väl har något
att tanka ner, man kanske har en nyinstallation av t.ex. Windows och ska köra
en Windows Update på 300MB.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid funderat på det här med flexrate, hur räknar dem egentligen? Det står oftast bara xxx antal MB/månad, dock står det vad jag har sett aldrig om det gäller upp/ner eller både och.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Jag har alltid funderat på det här med flexrate, hur räknar dem egentligen? Det står oftast bara xxx antal MB/månad, dock står det vad jag har sett aldrig om det gäller upp/ner eller både och.

det är både upp och ner dom räknar då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
det är både upp och ner dom räknar då!

Menar du, tex om man har 10GB/månad, dessa 10GB ska vara summan av uppladdat och nerladdat? Typ 5GBner och 5GB upp = slut på bandbredd? Det är riktigt sunkigt om det är på det här sättet. Jag laddar förvisso inte upp alls nästan, men folk som sitter på p2p-networks hehe.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Menar du, tex om man har 10GB/månad, dessa 10GB ska vara summan av uppladdat och nerladdat? Typ 5GBner och 5GB upp = slut på bandbredd? Det är riktigt sunkigt om det är på det här sättet. Jag laddar förvisso inte upp alls nästan, men folk som sitter på p2p-networks hehe.

japp precis! om man fördelar det så blir det 5gb ner och 5gb upp sunkigt värre