SP2 och Internetdelning

Permalänk
Medlem

SP2 och Internetdelning

Har efter installation av SP2 på vårt hemnätverk stött på patrull.

Denna datorn har anslutningen mot internet och övriga 4 datorer ansluter till nätet genom denna.

Efter installation av SP2 försvann delningen hos klienterna trots att anslutningen står som "delad" på den här burken.

Har installerat om flera gånger, både på denna och på klienterna. Guiden körs igenom men det kommer aldrig fram någon "Tele2 on Server" som det gjort förut under klienternas "Mina nätverksplatser".

Vad är felet? Mycket, mycket, mycket irriterande!

Edit: Kan man bli av med den där %¤#/& brandväggen? Har en alldeles egen som jag föredrar.

Avaktiverar man den så avaktiveras tydligen Fil- och skrivardelning, eller har jag cyklat helt fel?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Finns en gyllene regel, har man installerat SP2 finns bara 3 lösningar; 1:släng datorn 2:blås datorn 3:Flaskan.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart_86
Finns en gyllene regel, har man installerat SP2 finns bara 3 lösningar; 1:släng datorn 2:blås datorn 3:Flaskan.......

Där har du skapligt fel min vän

Och nej, fil- och skrivardelning avaktiveras inte när man avaktiverar brandväggen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart_86
Finns en gyllene regel, har man installerat SP2 finns bara 3 lösningar; 1:släng datorn 2:blås datorn 3:Flaskan.......

Du har ingen lösning på mitt problem då? *suck*

Tog bort SP2 på min burk och då hoppade det igång igen. Har fått det att fungera på en av burkarna med SP2. 1 av 4 alltså. Gah gah gah!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Du har ingen lösning på mitt problem då? *suck*

Tog bort SP2 på min burk och då hoppade det igång igen. Har fått det att fungera på en av burkarna med SP2. 1 av 4 alltså. Gah gah gah!

Som sagt SP2 är roten till allt ont, det ligger nere i högra hörnet på skrivbordet och vill bli installerat o ja håller på o bli galen på skiten som hela tiden säger att det finns nya uppdateringar som kan installeras, hur bli man av med skiten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart_86
Som sagt SP2 är roten till allt ont, det ligger nere i högra hörnet på skrivbordet och vill bli installerat o ja håller på o bli galen på skiten som hela tiden säger att det finns nya uppdateringar som kan installeras, hur bli man av med skiten?

haha....gå in på kontrollpanelen -> Automatiska Uppdateringar ...alternativt...kontrollpanelen -> System -> fliken "Automatiska Updateringar" och välj "inaktivera" så säger den inte till. Men se till att du kollar manuellt då och då så du inte hamnar på efterkälken!

Du kan även stänga av tjänsten "Automatiska Uppdateringar" om du skriver "services.msc" i kör på start-menyn...och högerklickar på tjänsten och inaktiverar (väljs i egenskaper) samt stoppar den

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]