Ta bort en fil som inte vill bort

Permalänk

Ta bort en fil som inte vill bort

Nu kastar jag snart ut datorn genom fönstret! Blir så arg. Kopierade en fil till skrivbordet för att kolla lite på den. Ville sen efter det ta bort den igen, men inte ville det sig, nej nej. Har testat allt. Gå in via cmd-saken och ta bort filen, startat om datorn, kört med XP-skivan och "repererat" installationen. Vet någon hur jag kan göra för att fixa detta innan jag blir totalt galen?

Väääääldigt tacksam för svar.

Mvh

Permalänk
Glömsk

Ta bort filen med det här programmet: http://www.codeguru.com/Cpp/W-P/files/fileio/article.php/c128...

Se till så att det är rätt fil som tas bort, för programmet är ganska diskriminerande. Den vanliga ta bort-funktionen kollar om något program använder filen. Isåfall tas filen inte borts. Det här programmet stjäl filen från vad det nu är för program som använder den och tar sedan bort den. Taskigt, men det funkar.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"Who lock me" också, fast den letar reda på programmet som använder filen så du kan stänga ner det.
Sök på google. (Dc)

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk

Tackar för svaren. Men det det löste sig själv tydligen. Microsoft slutar som sagt aldrig att överraska en. Startade datorn precis efter att den stått avstängd över natten och tog bort filerna. Det gick felfritt denna gång. Förstår inte varför eller hur. Kan det ha något att göra med hur länge datorn är avstängd? Inte för jag tror det, men ändå. Ska nog ändå fixa programen ni tipsade om, därför att det kommer säkert hända igen och då kanske det inte löser sig som denna gång.

Mvh