Kan man surfa trådlöst med a925 om man har bluetooth dongel till datorn?

Permalänk
Medlem

Kan man surfa trådlöst med a925 om man har bluetooth dongel till datorn?

Kan man ansluta mobilen till desktop suite med bluetooth?

Blir det samma funktioner som med usb kabeln?

Kan man använda datorns bredband på mobilen när den är ansluten med bluetooth?

Hur lång räckvid har en bluetooth dongel och hur lång räckvid har bluetoothen på a925an?

Någon som kan ge exempel på en bra och billig bluetooth dongel som fungerar bra med telefonen?

Tack på förhand.

/GiX

*Fungerar den bluetooth dongeln som kostar 399kr som finns på 3s hemsida? Är den bra?

*2, Kanske någon av dessa?

http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=5400398

http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=5400586

Permalänk
Medlem

1. Ja

2. Ja

(jag tycker dock att den tappar kontakten ganska ofta)

3. Ja - se denna tråd längst ner:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4097344...

4. det finns bluetooth med räckvidd på 100M - men jag tror a925:an är på 20M

5. En billig bluetooth-dongel på 20M som jag använder är CNet som säljs av ITPower på järntorget för 200:- antagligen billigast i sverige (?)

Permalänk
Medlem

Den på inet för 295kr räcker ju 100m. Men är du säker på att telefonen bara räcker 20m? Isf är det ju onödigt med en bt adapter som klarar 100m.

*Pulver, tack för länken. Den var ju inte alls dum, och billig var den också. Järntorget ligger ju inte långt härifrån heller :up:.

*Omg, dom har ju kingston 512mb sd kort för 500 spänn!!

Permalänk
Medlem

Your Welcome - ITPower är en riktigt bra butik - kollar alltid där först innan jag åker till Inet

Jag har läst någonstans att a925 är på 20M - men jag kommer i nuläget inte ihåg var jag läste det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Your Welcome - ITPower är en riktigt bra butik - kollar alltid där först innan jag åker till Inet

Jag har läst någonstans att a925 är på 20M - men jag kommer i nuläget inte ihåg var jag läste det.

Okej, det är ju alltid bra med fler lokala datorbutiker.

Jag får leta efter hur långt a925an räcker. Vad heter räckvid på engelska?

Permalänk
Medlem

Håller du den inom sikthåll kan du nog få ganska bra räckvidd. Jag har sett några som laddade ner en bild från en omodifierad t610 på flera kilometers avstånd. Det är väl ett ganska exremt exempel men det går. Sitter du med väggar och sånt imellan blir det värre. Hur lång räckvidd du får samt hur bra uppkopplingen håller hemma beror nog väldigt mycket på om man har wlan eller en trålös telefon eller så som jobbar på 2,4GHz.

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av root
Håller du den inom sikthåll kan du nog få ganska bra räckvidd. Jag har sett några som laddade ner en bild från en omodifierad t610 på flera kilometers avstånd. Det är väl ett ganska exremt exempel men det går. Sitter du med väggar och sånt imellan blir det värre. Hur lång räckvidd du får samt hur bra uppkopplingen håller hemma beror nog väldigt mycket på om man har wlan eller en trålös telefon eller så som jobbar på 2,4GHz.

Vi har två trådlösa telefoner fast ingen w-lan. Hur tar man reda på vilken ghz telefonerna jobbar på?

*Jag har frågat lite folk nu och många säger att bluetooth räckvidden på motorola a925 är 10 meter, men det låter ju lite lite. Ingen som vet säkert eller kan hänvisa till någon hemsida?