DVI finkar inte i högsta upplösningen, som däremot analog funkar med. varför?

Permalänk
Medlem

DVI finkar inte i högsta upplösningen, som däremot analog funkar med. varför?

ska nog reklamera, men frågar här hos hjärntrusten först.

fick nyligen min fina Viewsonic vg910, men nu får jag inte DVI anslut att funka i högre upplösning än 1024*768 samtidigt som skärmen vänligt meddelar mig att 1280*1024 skulle se bättre ut ..men då blir det svart. DSub analog funkar däremot med denna upplösning. allt gäller för 60hz vilket ska funka det med, drivs är inst. sladden för DVI följde inte med utan köptes extra, har kollat den och 2 poler är inte anslutna., den breda platta, och ett stift längst till vänster ovan den. tror dessa är till analog dock, men inte säker.

vad kan det vara? o__o`?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

för taskig & lång DVI kabel.........

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

ja, tyckte visserligen också den va åt &%3458 för lång hi-fi-nörd som man är dessutom.. ^Ö^ (5 metre) men det var enda dom hade.

edit// kostade 200 nått, jag hade gärna gett samma för en 1.5 metrare, så hade jag sluppit en stor rulle på golvet bakom burken med.

denna är det btw: http://www.butik.it/html/showinfo.asp?artnr=VE013-C

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ju högre upplösning desto viktigare är det med bra kabel, många har fått problem redan vid 3m när kabeln var tillräckligt dålig........

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

hmm.. jo, har du nått tips på bättre kabel tellus?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Supra e fina, eller hade du ingen DVI utgång på graffet?

http://www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=109190

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

haha, riktigt så borta är ja inte tellus.

ja dom låter bra, 3ippelskärm, guld, som ljuv musik för öronen. ^Ö^

har Supra Ply till högtalarna så. (fyrkantiga är kul)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Undrade bara för kabeln du länka till va VGA->DVI lr vice versa.....

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

ops, stämmer.. denna är det, så stämmer priset jag sa med.

http://www.butik.it/html/showinfo.asp?artnr=VE011-C

då ska jag bara bli av med eländet igen så ja kan köpa Supran då... jobbigt att tjafsa med nätbutiker, men va fanken gör man. :/

tack för hjälpen iaf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hur är skärmen?

Funderar stark på att köpa den.

Hur är bilden?
Hur är högtalarna?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

vad är det för en tok som hittat denna gamla tråden då...

men OT nu då Oscrug:

Jo jag är mycket nöjd, bilden är jättebra. (och då har jag dessutom fortfarande ingen fungerand DV-kabel ska sägas) det bästa med den är att både kontrasten och färgerna är jättefina, även att den inte är ett dugg känslig för att man sitter off-axis och tittar på den, ser bra i dom mest idiotiska vinklar faktiskt. men det bästa är nog att den är så attans industri-snygg!

antal döda pixlar på min = 0 (har verkligen letat..)

ljudet: det är skit såklart. (vad förvånande, inbyggda högtalare brukar ju låta sååå bra) ^___^

sen ska man inte spela med den troligen,, men konstigt nog så funkar UT2004 rätt bra medan UT (1?) hackar och rycker som fan... O_o? konstigt.

kort sagt: kontorsjobb o photoshop = JA
spel = NjA

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

När vi ändå är inne på ämnet ... jag har en förmodligen trasig DVI->DVI-converter/-dosa till min hercules-skärm.....den vägrar köra dvi, oavsett dator (ingen signal).....någon som vet var man kan hitta en sådan liten convverter?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är dåligt att det inte levereras med någon DVI kabel med de flesta skärmar som har stöd för det.

Med min Viewsonic VP171B fick jag med både VGA och DVI kablar, men det verkar rätt unikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Jag tycker det är dåligt att det inte levereras med någon DVI kabel med de flesta skärmar som har stöd för det.

Med min Viewsonic VP171B fick jag med både VGA och DVI kablar, men det verkar rätt unikt.

och med min herc kom en DVI som slutade fungera efter några månader.....
inte för att analoga varianten är dålig, men om man har många andra kablar & utrustning i närheten så stör det.

å andra sidan tycker jag färgerna blir finare med analog......hehe...måste ha gjort något fel

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.