NÅn Xbox Erfaren!?!?! Titta Hit!

Permalänk
Medlem

NÅn Xbox Erfaren!?!?! Titta Hit!

d e nämligen såhär att ja tankade ner den nya versionen av XBMC o tänkte att ja skulle lägga in den i xboxen för att köra Kai..ja hade Evox innan så ja gjode en backup på de filerna sedan tog ja bort dom från xboxen...efter det så la ja in alla filer som följer med XBMC men nu är grejen så här att ja kan varken starta den eller ftp till den..d verkar som allt förstörts totalt...d kommer upp sån grön service ruta o nr 13 i hörnet....nån som kan hjälpa mig fungerade perfekt innan ja började mixtra me den..PLS!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Du kan inte bara lägga in XBMC i C:\ och få det att funka.
Hur det nu funkar minns inte jag, men forumet på www.psxcare.com har massvis av guider för sånt där.

Permalänk
Medlem

Hahahaha, raderade du alla filer på C: ????
Leta upp bootdisk om inte du har ett Chip med OS o inbyggd FTP server.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Du skall lägga den i C: och E:\Apps eller F:\Apps

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Du skall lägga den i C: och E:\Apps eller F:\Apps

Ahh, och ifall du vill köra XBMC som dashboard ska du även döpa om XBMC´s .xbe till default.xbe (har jag för mig) och lägga den tillsammans med xboxmediacenter.xml på C:\ sedan får du ange i xboxmediacenter.xml vart din XBMC mapp ligger...

Min ligger på F:\Apps\XBMC

Och när jag testat dom senaste versionerna efter 1.1 versionen så har jag alltid stött på en massa problem.. Går t.ex inte att spola.. och när jag trycker på Stop så hänger sig det så jag kör helt enkelt med 1.1

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att du vill köra xbmc som dash så måste du ändra booten i bioset. Genom att göra detta kan du välja vilken *.xbe fil du vill starta med.

Jag rekomenderar alla att använda sig av MediaXmenu som både supportar ljud och bild presentation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Om det nu är så att du vill köra xbmc som dash så måste du ändra booten i bioset. Genom att göra detta kan du välja vilken *.xbe fil du vill starta med.

Jag rekomenderar alla att använda sig av MediaXmenu som både supportar ljud och bild presentation.

Öhh näää.... man behöver inte ändra bios...(så länge man inte kör med cromwell bios)

Och anledningen till att jag vet detta är att jag kör med XBMC.. Och jag har INTE ändrat bios

Permalänk
Medlem

Du måste ändra filen till evoxdash.xbe ifall du inte har lust att byta bios. Det är det enklaste sättet. För att sedan använde den på C: har jag för mig att du bör hänvisa vad hemkatalogen är. Finns ju guider osv på deras hemsida.

Smidigt dock att du tog bort alla filer från C:, leta reda på en bootdisc och se till att även kopiera MS Dashboard.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum