För er som har/tänker ladda ner HL2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
e det sant att det kostade ca 400 miljoner att göra hl2?

40 miljoner dollar, så inte riktigt men nästan.

Jag fattar inte varför alla som köper spel hela tiden är så sura på dom som tankar dom.. om ni känner att ni blir lurade eftersom ni betalade för spelet, varför inte tanka det?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Piratkopiering skulle säkert minska om man sänkte priset på spelen. Kanske inte kul å ge mellan 350-500 kr för ett spel. Tycker spel ska ligga runt 200-300 kr när dom är nya. Dom gör bra vinst på de också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Du är alltså sur på Valve för att de inte släppte en kopia av spelet som snabbt kunde crackas - har jag förstått dig rätt då ?

Svar nej.
Om jag köper Half-Life 2 (har planer på det om ni undrar) så får jag:

1) Betala för ett program (eller två) som jag inte vill ha, CS:source och steam.
2) En skiva som jag inte kan installera på vilken dator jag vill och inte var jag vill.

Permalänk
Medlem

1. Du betalar varken för CS:S eller Steam utan du betalar för HL2.
2. Du kan installera spelet i viken dator, var du vill och hur många gånger du vill. ALLA har tillgång till internet i Sverige. Gå in på Telias hemsida och hämta inloggningsuppgifter bara.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
40 miljoner dollar, så inte riktigt men nästan.

Jag fattar inte varför alla som köper spel hela tiden är så sura på dom som tankar dom.. om ni känner att ni blir lurade eftersom ni betalade för spelet, varför inte tanka det?

Har inget med att jag känner mej lurad att göra. Hade valve gjort spelet på en förmiddag och inte lagt ut en krona på det, hade folk fått tanka det bäst dom ville. Men nu är inte så fallet.
Dessutom har dom av de 40 milj dollar och 4 år långa tiden åstakommit något grymmt bra, vilket inte många lyckas med.
Därför blir jag sur när folk tankar det

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Jag fattar inte varför alla som köper spel hela tiden är så sura på dom som tankar dom..

Vill bara säga att jag inte är det - jag bryr mig inte.

Valve kommer att tjäna otroliga summor pengar på Half-Life 2 ändå.

Antagligen tjänade de miljoner på att spelet inte "crackades" innan releasedatumet.

Det är jäkligt många som vill vara "först" med att spela - nu var de som vill vara "först" tvungna att betala.

Jag köpte HL2 för att spela HalfLife 2 och CS:S utan problem.

Med Emporios releaser är det alltid en del "strul" och 329:- är billigt.

Permalänk
Medlem

Snåla svin laddar ner spel!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det känns som att det hela stämmer.
När man kollar på vad den aktuella gruppen släppt hittils så ser man att det ENDAST är spel/updates rippar från Valve som dom jobbat på.
Känns hyfsat troligt att det blir massban snart.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Din teori är alltså att Emporio = Valve ?

Tanken har slagit mig med - men jag tror inte den stämmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
1. Du betalar varken för CS:S eller Steam utan du betalar för HL2.
2. Du kan installera spelet i viken dator, var du vill och hur många gånger du vill. ALLA har tillgång till internet i Sverige. Gå in på Telias hemsida och hämta inloggningsuppgifter bara.

2. Alla har väl inte alls tillgång till internet i sverige, det var det dummaste jag hört på länge....

Klart man ska köpa spelen för att stödja företagen som gör dem, får de inga pengar har de inga att göra nästa spel för.

Fast man vill ju inte punga ut flera hundra för nåt man kanske inte gillar....

Men gillar man det så köp det. man provar ju bil, kläder, och andra dyra grejor innan man köper dem, så det borde man ju kunna med spel också, och då säger många, testa demo, men demo kommer inte till alla spel, och du provar väl knappast bara ett byxben när du köper byxor? du provar ju hela byxan......

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem

Om man inte har ett steam konto då, och man inte bry ett skit om CS? Vad skall dom gör då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Du har råd att skaffa massa spel, men inte internet...
Hur hänger det ihop?

Jag har inte alls råd att köpa en MASSA spel, jag får prioritera väldigt mycket. Det senaste jag köpte var Diablo II dubbelpack för 189:- väldigt prisvärt enligt mej. Half-Life 2 stod högt i rangordningen, men då det kräver internet för att kunna aktivera spelet så är det kört.

Det jag önskar mest är att få ett jobb igen så jag kan skaffa minst ADSL 2000, socialen betalar inte nöjesaktiviteter som internet.

mAster9:
Det finns nåt som heter fattigdom också. Kan hålla med att det finns välbetalda personer som laddar ner spel/program, dom är i såna fall snåla. Botmedlet är att ge fan att skaffa familj, det är bara kostsamt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

mAster9:
Det finns nåt som heter fattigdom också. Kan hålla med att det finns välbetalda personer som laddar ner spel/program, dom är i såna fall snåla. Botmedlet är att ge fan att skaffa familj, det är bara kostsamt

Ja, det kan ju vara lite svårt att vara ett snålt svin om man inte har några pengar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

De hära med Steam är väl bara mysko ändå. Tänk om jag och 7 polare till vill koppla upp och köra Lan i en lånad lokal, gympasal eller liknande. Stor chans att kunna koppla upp sig då för att verifiera Steam. Och om alla kör från samma Ip så lär alla bli mass bannad ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Din teori är alltså att Emporio = Valve ?

Tanken har slagit mig med - men jag tror inte den stämmer

Tänkte faktiskt samma sak. Väldigt konstigt att en helt okänd grupper kommer och släpper det först. Sen att dom är den ända grupper som släppt det än så länge är också konstigt.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Det så klart att man ska köpa det bästa spelet i hela världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

mAster9:
Det finns nåt som heter fattigdom också. Kan hålla med att det finns välbetalda personer som laddar ner spel/program, dom är i såna fall snåla. Botmedlet är att ge fan att skaffa familj, det är bara kostsamt

Så du menar att du inte har råd med ett spel för 329kr? Alla som har en dator som klarar av HL2 bör kunna hå råd att köpa HL2. Även om man är en liten snorunge så får dessa barnbidrag. Den räcker ju till nästan 3st HL2 (varje månad). Så snacka inte skit om att du är fattig och inte har råd med att köpa spelet :). Är du äldre så jobbar du ju och då ska vi inte ens prata om fattigdom. 329kr är inte mycket för de som jobbar ÄVEN om de har familj

Att man inte köper halvbra spel kan jag förstå men HL2? Ut till butiken elelr boka på nätet nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX
Tveksamt om det innebär mer jobb att köpa det, är det verkligen så jobbigt att registrera sig genom Steam?

Jag köpte HL2 retail, alltså DVD utgåvan. Efter att spelet installeras så skulle Steam låsa upp mina krypterade filer, vilket tog ca 5-10 min (jag har också 10mbit/s), och jag vill inte ens tänka på folk som har 0.5mbit/s. Nyligen så verifierade Steam mina filer, och det tog också runt 5-10 min, så "är det verkligen så jobbigt att registrera sig genom Steam" faller lite där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Jag köpte HL2 retail, alltså DVD utgåvan. Efter att spelet installeras så skulle Steam låsa upp mina krypterade filer, vilket tog ca 5-10 min (jag har också 10mbit/s), och jag vill inte ens tänka på folk som har 0.5mbit/s. Nyligen så verifierade Steam mina filer, och det tog också runt 5-10 min, så "är det verkligen så jobbigt att registrera sig genom Steam" faller lite där

Upplåsningen har ingenting med ditt internet att göra. eftersom vad jag har hört så kan man dra ur tpkabeln och fortsätta upplåsningen.
det enda internet används till är att skicka iväg din key och kanske nån information om datorn till valve. sen 10 sek senare börja upplåsning. detta tror jag att folk på 56k har råd med.
Det kommer alltid finnas människor som tycker det är bättre att "sno" något än att faktiskt visa sin tacksamhet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhenniz
2. Alla har väl inte alls tillgång till internet i sverige, det var det dummaste jag hört på länge....

Varför klagar ni igentligen? Å ena sidan tycker ni att man skall ladda ner den crackade versionen av HL2 för att "hämnas" på Valve vilket kommer ge ännu svårare aktivering av spelet så småningom.

Har du fast telefoni och modem har du internet. Har ni inte det kan ni lika gärna säga "Buhuuu jag äger ingen dator, dumma Valve nu kan jag inte spela HL2"
Hur korkade kan folk vara?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Varför klagar ni igentligen? Å ena sidan tycker ni att man skall ladda ner den crackade versionen av HL2 för att "hämnas" på Valve vilket kommer ge ännu svårare aktivering av spelet så småningom.

Har du fast telefoni och modem har du internet. Har ni inte det kan ni lika gärna säga "Buhuuu jag äger ingen dator, dumma Valve nu kan jag inte spela HL2"
Hur korkade kan folk vara?

Om vi ponerar att en person som inte känner för at ha internet hemma utan sköter alla sina internetrelaterade saker i skolan eller på jobbet. Varför ska den personen köpa ett modem och öppna ett internet-abbonemang för att få spela ett spel? Javisst, du och jag har säkert inga som helst problem med att aktivera våra konton via internet, men de som faktiskt inte tycker att det är värt att ha internet hemma måste alltså aktivera det ändå?
Nej, Valve hade en bra tanke med det hela, men jag tycker att det är rätt dåligt att köra med ett upplåsningssystem. Det borde finnas ett annat sätt att låsa upp det om man köper själva paketet i en TV-spelsaffär.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Tycker självklart att alla som laddar ner spel är idioter som inte borde få tillgång till internet, men som sagt... Tror knappast Valve helt plötsligt kommer på något über-botemedel mot warez på ett par timmar bara.

Ett par timmar? He...

EDIT: Hmm... låter som att jag tror att dom har det tycker jag, nej, det tror jag inte.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Så du menar att du inte har råd med ett spel för 329kr? Alla som har en dator som klarar av HL2 bör kunna hå råd att köpa HL2. Även om man är en liten snorunge så får dessa barnbidrag. Den räcker ju till nästan 3st HL2 (varje månad). Så snacka inte skit om att du är fattig och inte har råd med att köpa spelet :). Är du äldre så jobbar du ju och då ska vi inte ens prata om fattigdom. 329kr är inte mycket för de som jobbar ÄVEN om de har familj

Att man inte köper halvbra spel kan jag förstå men HL2? Ut till butiken elelr boka på nätet nu!

Du snackar skit eftersom du inte känner till min situation och snorunge nivån har jag lämnat för länge sedan. Jag sa aldrig heller att jag skulle tanka ner spelet olagligt eller hur???? Jag har socialbidrag, eftersom du själv kanske har jobb så vet du kanske inte hur lite pengar man får på socialen?! Du kanske inte är född i en fattig familj, men det finns dom som får vända på varenda krona för att klara sig. Fattiga har väl lika mycket rätt att ha roligt som rika?

Angående datorn så kan man faktist haft jobb tidigare och blivit arbetslös(som jag) och a-kassan har jag redan tömt sedan länge. Jag håller på att på att spara till en ny då min gamla inte går att använda och det har tagit 5 månder hittills och den är inte användbar än då det fattas delar, ska tillägga att det inte är en monstermaskin som jag sätter ihop utan en för max 4000 - 5000:-.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Du snackar skit eftersom du inte känner till min situation och snorunge nivån har jag lämnat för länge sedan. Jag sa aldrig heller att jag skulle tanka ner spelet olagligt eller hur???? Jag har socialbidrag, eftersom du själv kanske har jobb så vet du kanske inte hur lite pengar man får på socialen?! Du kanske inte är född i en fattig familj, men det finns dom som får vända på varenda krona för att klara sig. Fattiga har väl lika mycket rätt att ha roligt som rika?

Angående datorn så kan man faktist haft jobb tidigare och blivit arbetslös(som jag) och a-kassan har jag redan tömt sedan länge. Jag håller på att på att spara till en ny då min gamla inte går att använda och det har tagit 5 månder hittills och den är inte användbar än då det fattas delar, ska tillägga att det inte är en monstermaskin som jag sätter ihop utan en för max 4000 - 5000:-.

Vet exakt hur det är att leva på soc då jag också levde på det ett tag för i tiden. Har du råd med att spara till en burk för 4000-5000 då har du råd med spelet också. Nej, man behöver inte vara rik för att ha kul.

Permalänk
Medlem

Men man behöver pengar för att ha kul.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Ot. Skaffa ett jobb istället...

Ont. Jag tycker att dom kan skippa akiveringen nu eftersom spelet har blivit crackat.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett någon fullt fungerande version än, bara massa "nukade" med fixar hit och dit.. tycker HL2 har lyckats väldigt bra med att hålla spelet ocrackat. Som någon tidigare sa så var dom som köpte spelet först med att testa det

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det är värre att HL2 finns som warez än att andra spel finns det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Jag har inte sett någon fullt fungerande version än, bara massa "nukade" med fixar hit och dit.. tycker HL2 har lyckats väldigt bra med att hålla spelet ocrackat. Som någon tidigare sa så var dom som köpte spelet först med att testa det

Du ser inte mycket du... Det känns faktiskt mer motiverat att tanka spelet bara för att jävlar med valve, speciellt när man får det sunkiga CSS med som enda mp-alternativet. Då kör man hellre endast SP tills man kan hitta spelet billigare och tills några vettiga mods har släppts.

ps. Enligt valve är det nog helt otänkbart att någon inte skulle spela cs....

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Jag köpte HL2 retail, alltså DVD utgåvan. Efter att spelet installeras så skulle Steam låsa upp mina krypterade filer, vilket tog ca 5-10 min (jag har också 10mbit/s), och jag vill inte ens tänka på folk som har 0.5mbit/s. Nyligen så verifierade Steam mina filer, och det tog också runt 5-10 min, så "är det verkligen så jobbigt att registrera sig genom Steam" faller lite där

Anledningen till att det gick långsamt är för att det var hög belastning på Steam eller fel hos din ISP. Det är ingen enorm mängd data som överförs vid registreringen. Tror du på riktigt att Valve räknar med att en modemanvändare ska föra över flera hundra megabyte data?