Varning För Servicepack 2

Permalänk
Medlem

Re: Varning För Servicepack 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av waxorre
Vill bara varna för att installera Microsoft XPs servicepack 2!
Gör inte det om ni inte måste, för installationen kan göra så att ni får tömma hela datorn! jag fick nyligen blåsa hela min hårddisk och enligt "supporten" så har microsoft gjort något fel så att datorn låser sig totalt för mer än 40 % av alla XP användare! Microsoft gör ingenting åt saken eftersom dom har en policy att bara fixa problem som händer för över 50 % av sina användare!

varning...

Det är intressant att se hur folk bortförklarar sin egen inkompetens genom att skylla på andra...

6 burkar har jag installerat SP2 på; P3 (Packard Bell), P4 (Fujitsu) AMD XP (egen) o polarnas samt min bärbara (SHG.biz Dothan).

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

SP2 krånglade för mig, fick ominstallera hela XP, kör nu utan SP2 och funkar utmärkt.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Förra veckan tryckte jag ut svensk och engelsk SP2 på ca 400 burkar med WUS.
Än har ingen hört av sig om några problem..
Som sagt, Det är nog mycket SBK om man får problem med SP2..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

installerade om windows för ca. 1 mån sedan, installerade då även SP2. har kört det sen dess utan problem

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

I love sp2! Datorn funkar bättre än någonsin!

Visa signatur

David

Permalänk
Medlem

Det känns som om waxorre inte kommer att skriva här mera.

Kan väl tillägga att jag inte har något som helst problem med sp2.
Enda problemet jag har haft dom senaste dagarna är väl att min syster har tagit mitt tangentbord :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inga större problem här heller, enda hittils är väl att Apache bestämde sig för att sluta fungera för mig :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

SP2 krånglade när jag installerade det på en befintlig installation. Kan vara nån drivare som inte ville fungera. Hur som helst ser jag inget behov så jag kör utan nu efter en ominstallation.
Kör inte med dom senaste drivarna så det kan vara det som är boven... Men SBK vet jag inte om jag vill påstå i det här fallet

Får se om jag orkar installera det igen, många kunder som har problem med det också. Jobbar på Dells support. Men jag har labbat en del med det på våra refernsmaskiner på jobbet utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ja jag tillhör en av dom som hade problem när jag hade installerat SP2. Datorn gick väldigt segt och uppstarten tog ca 5 minuter.

Men det var bara köra en rollback till SP1 så funkade det igen så jag ville ha det.

Ett tips till alla är att ARKIVERA FILERNA så ni kan köra en rollback så om ni har nåt problem så fixar det sig.

Permalänk
Medlem

SP2 + AMD64 ger iaf blåskärm i massor för mig... misstänker att det är det där dataexekveringsskyddet (blåskärmen påstod iaf att det var på grund av att det vart nåt program som skrev i förbjudet minnesområde) som spökar... det sägs ju att det ska förhindra skadlig kod (TCPA någon?)

Permalänk
Medlem

Nä Thiesen TCPA är det inte frågan om. TCPA använder väl en sorts signering av program typ som MS signerade drivare fast detta sköts av hårdvaran direkt och inte av Windows medan det du pratar om bara är ett skydd i processor för att Buffer Overflow inte ska inträffa dvs ett skydd för att man inte ska kunna exekevera kod genom att köra den genom t ex en säkerhetslucka i andra progam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kör med Sp2 min jobb dator funkar fin fint. Har väl tryckt ut Sp2 till 120 maskiner med zenworks. Fungerat väldigt bra.

/M

Permalänk
Medlem

SP2 har fungerat klockrent för mig. Datorn känns efter installationen både stabilare och snabbare. Småfixar som popup-blocker för IE gör det inte sämre. Så för mig har SP2 verkligen lönat sig.

Men det är ingen tvekan om att vissa har problem med det, och jag tror inte att det bara beror på inkompetens hos användaren. Nog finns det något mer bakom krånglet som vissa upplever än det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har SP2 och inga problem med det... Installerade det med en massa program som redan var installerade också utan några som helst problem

Permalänk
Medlem

Klockrent för mig. Säkerhets centret räddar garanterat många datorer hos de användare som har mindre kunskap på området. Installerade det senast i morse på en 500 mhz laptop och datorn är snabbare än någonsin.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

DEP går att stänga av. Brandväggen och security center går att stänga av, ifall man hellre använder tredjepartsprogram. Trevligt att IE snäppt upp sig och inte installerar vilka activex som helst.

PEBKAC om man inte lyckas få till en fungerande SP2

Permalänk
Medlem

Jag vågar iaf inte installera SP2 på min dator som kört samma installation av windows xp i över 2½ år...

Permalänk
Medlem

Kör Win XP Pro med intergrerat sp 2 (vilket kommer att följa alla nyare datorer, däremot kan det stöta till endel bekymmer om man har ett svenskt operativsystem och kör in en engelsk sp2, då är risken stor att man måste formatera om.. vissa datorer kan desutom behöha uppdateras med nya drivrutiner efter att man kört in sp2... så egentigen är det inte sp2 som ställer till det utan lite detaljer som man missar eller microsoft inte informerat om tyvärr

Visa signatur

P4 1,5 Ghz/Rambus 512mb ram/Gforce4 128mb/440 Gb hd/Surrondhögtalare350watt/Dvd samsung/DvD-rw nec2510i/Memorex cd-rw + lite till

Permalänk
Medlem

Min skrivare vill inte installeras "en gammal HP 640" sen jag installerade SP2.
Jag har omformaterat och allt men den vill inte med sig. Annras så har jag inte haft några problem med sp2.

/Martin

Permalänk
Medlem

SP2 funkade ej för mej, den frös en stund efter att jag loggade in.
Starta datorn i felsäkert läge och tog bort SP2, sen funka de finemang

Permalänk
Medlem

Hur är det, behöver man både SP1 och SP2, eller innehåller SP2 även allt i SP1?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Hur är det, behöver man både SP1 och SP2, eller innehåller SP2 även allt i SP1?

SP2 innehåller allting.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Inaktiv

något alla borde tänka på är att vilken uppdatering eller installation av program som helst så kan systemet krasha

lite mer känsligt med en servicepack 2 men har man ett stabilt system med uppdaterade drivisar etc så ska det fungera perfekt.

släpp själv en uppdatering för hundratusentals system och se om inte något av dom krashar.

backup backup..