Vad har du för konsoll? Hur gammal är du?

Permalänk
Medlem

Är över 18 och har PS2, GameCube och Xbox och en hög därtill så ingen av alternativen passar för mig, och röstar därför inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Det komiska är att jag aldrig sett det användas "mot sony" (dock "mot microsoft")

kanske beror det på att ps2- och xboxägare inte är lika obstinata när ämnet diskuteras (och alltså är det inte lika *kul*)?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

23år och har en gamecube, har även första modellen av gameboy liggandes i en låda.

har även tillgång till ett NES(brorsans).

sen så har jag haft både SNES och N64, båda sålda. ångrar att jag sålde SNES

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

X-box ägare och 22 år

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hmm om man har flera konsoller då ???

Jag har Xbox OCH Gamecube och är över 30 år

Visa signatur

// David

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Tror du allvarligt jag bryr mig vad du tycker? Kul att du uppenbarligen känner dig träffad.

Aj mitt hjärta blöder, denna grova sorg över att dom gör gamecubeskivorna mindre för att barn ska kunna hålla dom.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
kanske beror det på att ps2- och xboxägare inte är lika obstinata när ämnet diskuteras (och alltså är det inte lika *kul*)?

Det är lite konstigt. PS2 är ju lätt den fjantigaste konsollen annars- bara småungar som äger den, barbiespel och gud vet vad.

Och kom ihåg, om du har något problem med detta så är du en sonyfanboy och "obstinat".

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

jag har samtliga, jag är över 18

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Citat:

Det är lite konstigt. PS2 är ju lätt den fjantigaste konsollen annars- bara småungar som äger den, barbiespel och gud vet vad.

Och kom ihåg, om du har något problem med detta så är du en sonyfanboy och "obstinat".

tack för att du bekräftade min poäng, snillet.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Jag har Gamecube och är över 18 år. Tyvärr så klickade jag i att jag var under 18, så statistiken blir lite missvisande... Jag har även en Xbox, fast jag har fler spel och spelar oftare på min Gamecube.

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
tack för att du bekräftade min poäng, snillet.

Förlåt. Jag glömde en rolleyes där. Du ser kanske inte hur löjligt det är att bygga sitt argument runt "och säger du emot mig så är du en obstinat nintendofanboy"? Jag förklarar gärna, via PM så slipper tråden den diskussionen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Och nintendo styr squareenix spel? Sist jag kollade så var squareenix just squareenix och inte ägda av nintendo. För övrigt undrar jag varför det skulle vara barnsligt med super deformade figurer?

Med tanke på att du verkar vara insatt i japansk spelindustri förvånar det mig att du skrev det. Om du kanske inte visste det så har Nintendo stenhård koll på vilka spel som släpps på deras konsoller. Innan spelet ens har börjat utvecklas måste spelets designdokument granskas av Nintendo, och de tvekar inte att ändra i designen som de tycker (detta är också en av anledningarna varför det inte finns så många spel till GC). Så karaktärernas utseende kan mycket väl vara Nintendos påhitt.
Man kan också påpeka att innan Golden Eye på n64 hade Nintendo en policy att inte ha med våld mot människor i spel till deras konsoller, och om inte Golden Eye hade blivit den succé det blev skulle det nog fortfarande va så.

Själv har jag Xbox och GC, och kan faktiskt inte neka till att spel som är riktade mot yngre är ganska överrepresenterade, men det finns tillräckligt med andra spel för att tilltala de flesta.

Kan ju passa på o reda ut allas funderingar om GC:s små skivor: Den officiella anledningen är för att de ska ta upp mindre plats, vilket känns som skitsnack när fodralen är lika stora som de till Xbox och PS2. Så antagligen är det för att förhindra piratkopiering.

[EDIT] Jag är 20, glömde skriva det

Permalänk
Medlem

har ett nes och är 18 år

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
tack för att du bekräftade min poäng, snillet.

Jag tror du missade HANS poäng - han använde sig av logiken som man får slängd efter sig såfort man säger att nintendo har gjort något duktigt. Typ bara man nämner "jag gillar idén med pekskärm på DSen" så får man direkt höra "jävla nintendofangirls är ju helt fanatiska och dumma i huvudet!! bara för att nintendo gör något så är det sååå bra, vafan väx upp!" - och det komiska är att jag har fett med klagomål på nintendo genom tiderna och inte ens har förbeställt detta DS som jag ska avguda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cixus
Med tanke på att du verkar vara insatt i japansk spelindustri förvånar det mig att du skrev det. Om du kanske inte visste det så har Nintendo stenhård koll på vilka spel som släpps på deras konsoller. Innan spelet ens har börjat utvecklas måste spelets designdokument granskas av Nintendo, och de tvekar inte att ändra i designen som de tycker (detta är också en av anledningarna varför det inte finns så många spel till GC). Så karaktärernas utseende kan mycket väl vara Nintendos påhitt.

Det ligger måhända mycket sanning i det du säger - du har gått emot mitt argument riktigt fint. Däremot så finns det fler argument som jag inte har sagt. T ex, final fantasy 6 finns på psx och är super deformat, final fantasy 9 är playstation-exklusiv och är super deformat, samma sak med Legend of Mana och det superomtyckta spelet final fantasy 7 (dock bara utanför strid). Betyder detta att sony har påtvingat något? Med tanke på att vi ser spel som Biohazard 4 på kuben tycker jag nog att vi kan lämna allt vad "sony sa att det måste vara gulligt" på en gång.

Permalänk

Under 18, äger en Playstation 2 och senare en Gamecube.
Första köptes tre dagar efter den släpptes, Gamecuben runt ett halvår efter.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

lagom gammal tråd att dra upp

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Under 18, äger alla tre. Plus ett antal andra konsoller.:)

Permalänk
Medlem

har gamecube och är över 18år (21år)

har alltid älskat nintendo sen 8bitaren

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jag är 21 och äger ett 8-bitars nintendo, ägde en gång i tiden ett SNES men sålde det ung och dum som jag var

Permalänk

har en ps2...känns som att konsolernas tid är över för mej,var som galen av att köpa dom förut samt en massa spel,men nu,nä.
OM remaken till ff7 kommer till ps3,så får jag så lov att köpa ps3,för det spelet tänker jag INTE gå miste om,no matter what,men tvivlar på att jag kommer köpa nått mer spel efter det.

är 24 år.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag har Xbox och Gamecube.. samt är över 18år

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem

Äger ett Xbox, och är 18+ .

Och jag säger också, tiden då man köpte konsoller är förbi.

Kom precis på att jag äger ett Nintendo 64 också :).

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk

15 år har GC(köpt på releasedagen *stolt*) såklart (kan inte överleva utan nintendo exklusiva spel)

Visa signatur

I7-6700K | MSI Z170 Krait | Msi GTX 980

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
lagom gammal tråd att dra upp

*se sig*

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Gamecube och 33 år.

Visa signatur

AMD 64 3200+ Winchester| ASUS A8V Deluxe | 1024 MB Corsair Value DDR PC3200 | Leadtek Geforce 6800| 120 GB Maxtor IDE + 160 GB Seagate Barracuda SATA | Antec Sonata Piano |

Permalänk
Medlem

29 år och har en PSP.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Xbox, är 16. Men den används mer som DVD-spelare än spelkonsol.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Gamecube, 18+

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

lite sen på att rösta
men... har xbox och över 18år!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Jag har en PS2 och är över 18 år