Permalänk
Medlem

Extern vattenkylning?

Jag hade tänkt bygga egen extern vattenkylning (har barebone så det får inte plats inne i), men jag skulle vilja kunna sepera vattenkylningen och lådan utan att det läcker ut något vatten (bra att ha när man ska flytta datorn t.ex vid lan), så jag undrar om ni har några förslag till kopplingar

Permalänk
Medlem

Denna häringa e bra, + en hane också.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=17529

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

nice paintskills;)

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Medlem

vissa bilder på vattenkylningen sen när du är klar !

Permalänk
Medlem

varför inte köpa en Zalman reserator bara och bespara dig på arbetet och få en (förmoderligen) snyggare design?

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Medlem

Jag kör med Zalman reserator 1 nu och den är snygg tyst och den kyler bra. Ligger nu på 30 grader på cpu-n och 36 på moderkortet

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk
Medlem

jag håller på med ett liknande projekt till min soltek barebone (sig)

ska också ha en snabbkoppling som du visar.. jag håller på o letar runt på djuraffärer efter en slangkoppling med dubbla kranar, som man sedan skruvar bort.. kanonlösning men lit svårt o hitta den =/

det finns Fluval som är billigast (runt 110 kr styck är rimligt), och eheim, men den är skitdyr

Permalänk
Medlem

en snabbkoppling bromsar alltid flödet så överdimension av kopplingen är
en bra ide

Visa signatur

x800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Denna häringa e bra, + en hane också.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=17529

Kan man ta av dem utan att det läcker vatten?:rolleyes:

Permalänk

man skulle ha som på en tryckluftkoppling. Bara att skjuva tillbaka en spärr. och sen dra isär slangarna. och så ska det inte försvinna mer vatten än en liten droppe.

det vore den bästa lösningen. men hur får man tag i det?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilltysken
man skulle ha som på en tryckluftkoppling. Bara att skjuva tillbaka en spärr. och sen dra isär slangarna. och så ska det inte försvinna mer vatten än en liten droppe.

det vore den bästa lösningen. men hur får man tag i det?

Kolla på flobos inlägg, det är samma sak.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Avstängd

hur du än gör så kommer det nog komma några droppar vatten.

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Kolla på flobos inlägg, det är samma sak.

Såg den. men ser inte ut att vara flödes blockerare lr vad man ska säga, när man dragit isär den.

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilltysken
Såg den. men ser inte ut att vara flödes blockerare lr vad man ska säga, när man dragit isär den.

Då de är avsedda för tryckluft blir de täta.
Hur skulle det bli om systemet står och läcker när man inte använder det? kompressorn får ju gå för fullt hela tiden då

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

men vet du om det funkar med vatten då?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

De håller nog tätt till vatten om de gör det till luft.:)

Men hur stor tank tror ni man behöver om man ska ha en passiv vattenkylning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
De håller nog tätt till vatten om de gör det till luft.:)

Men hur stor tank tror ni man behöver om man ska ha en passiv vattenkylning?

Minst 40 liter har det sagts här på sweclockers. sen ska även tanken bestå av ett icke värmeisolerande material, därför man kan inte använda plast.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

Men om man använder en radiator (utan fläkt), så måste man behöva mindre tank.:cool:

Permalänk

Går att köra helt utan tank oxå. bara lite svårare att fylla på.

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilltysken
Går att köra helt utan tank oxå. bara lite svårare att fylla på.

Men jag vill ju ha en passiv vattenkylning!!!=/

Permalänk
Inaktiv

skaffa ett akvarium

jag ska bygga ett vatten kylsystem med ett 60L akvarium (utan fisk ) med cpu gpu kylning samt tysta fläktar till chassi och nätdel.

Permalänk
Medlem

Köp Zalman Reserator, då slipper du ju pilla å bygga eget.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Men jag vill ju ha en passiv vattenkylning!!!=/

Bara för att ett system e passivt kan man fortfarande köra utan tank. För mig är passiv vattenkylning att man inte använder fläkt på radiatorn. Å då kan man köra ett slutet system om man vill

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

http://www.watercooling.de/catalog/default.php?cPath=1_7 hittar du säkert nånting du kan använda...