Hejsan Sweclockers,
Har nagra fragor angaende moderkort, minnen, cpus osv som jag hoppas att ni kan svara pa. Har inte varit sa insatt i amnet pa sistonde sa har behovs lite hjalp kan man saga.
1. Ar skillnaderna (vilka? ) mellan socket 754 och 939 sapass stora att det ar vart att satsa pa 939?
1.2 Vilka AMD64-moderkort ar de jag bor kolla extra pa?
2. DDR2?? Vad ar det? Fungerar gamla vanliga ddr3200 i AMD64-moderkort?
3. Sempron och XP - vad ar skillnaderna?
3.1 Om jag satsar pa ett 32-bitars AMD-system, vilket moderkort ar det da som galler tycker ni?
4. Om man ska satsa pa Intel-system, vad ska man da satsa pa for moderkort och cpu? Det finns ju massa olika Pentium 4 (A, C, E och allt vad de nu heter), vilken "ska man ha"?
5. Vilka pc3200-minnen rekommenderas? Sag nagra som hette Geil, ar dessa bra? Eller Kingston kanske?
6. Vilka ar grafikkorten for en "spelar ibland och tycker annat an hogsta upplosning duger"-person (jag behover alltsa inte de allra tyngsta korten)?
Kommer inte pa nagra fler fragor nu, men jag aterkommer med nya om det skulle vara sa.
Det blev manga fragor, sa svara bara pa sa manga ni kanner for.
Varfor jag fragar sa mycket ar for att det ar valdigt billigt med datordelar i Singapore som jag kommer besoka i januari, och jag tankte darfor satsa pa ett nytt system.
Tack pa forhand,
Andreas
EDIT: La till en fraga.