Permalänk

AMD stabilare än Intel?

http://www.tomshardware.com/stresstest/index.html

http://www.tomshardware.com/cpu/20041217/index.html

AMD systemet verkar ha klarat sig bäst hittils

''Monday, Dec. 20, 2004: The days begins with outside temepratures of about 13F. Several problems occurred. First, the software we use to transfer pictures from the cameras showed weaknesses and quit its job - luckily just for a short period of time, since a member of our staff was able to quickly locate the error. A big surprise was the Intel system, which failed at 11:15 am local time.''

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Avstängd

Re: AMD stabilare än Intel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
http://www.tomshardware.com/stresstest/index.html

http://www.tomshardware.com/cpu/20041217/index.html

AMD systemet verkar ha klarat sig bäst hittils

''Monday, Dec. 20, 2004: The days begins with outside temepratures of about 13F. Several problems occurred. First, the software we use to transfer pictures from the cameras showed weaknesses and quit its job - luckily just for a short period of time, since a member of our staff was able to quickly locate the error. A big surprise was the Intel system, which failed at 11:15 am local time.''

Intressant.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Det var på grund av ett nätagg om du läser vidare.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubermann
Det var på grund av ett nätagg om du läser vidare.

Japp, de skrev dom nu

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Hjälpsam

Att de har sådana problem med Tagan tycker jag var ganska intressant. De bytte den mot en Antec...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Varför ökade CPU-tempen nästan 15 grader bara för att de bytte nätagg?
Verkar som om de bytte moderkort också, eller så flashade de bios.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Hjälpsam

Bra fråga, men låter rimligare med den tempen på en Prescot med orginalkylning under fullload än att den skulle vara identisk med AMD's

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ja det verkar som i princip alla värden förändrades, ska bli intressant att se om de kommenterar det. Varvtalet på cpu-fläkten sjönk en del t.ex. vilket kanske kan förklara åtminstonde till en viss del att cpu tempen steg, men det är stor skillnad på cpu tempen. Cpu spänningen varierar en hel del jämfört med tidigare vilket också ser lite skummt ut. Skulle inte förvåna mig om det throttlar den rackarn.

Permalänk
Medlem

Om jag känner Toms rätt så kommer dom när testet är klart att sammanfatta hur mycket bättre och stabilare Intel är
Intressant det där med Tagan aggen dock, 5 rasade agg i år i deras labb, jag ska nog sluta rekommendera Tagan hädanefter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Intressant det där med Tagan aggen dock, 5 rasade agg i år i deras labb, jag ska nog sluta rekommendera Tagan hädanefter.

Jag skulle inte vara så orolig, du kan vara lugn. När man jobbar mycket med olika nätagg som jag har gjort (byggde cirka 1200 datorer per år, samt var ansvarig för hårdvaran på mitt förra jobb) så ser man snabbt att dom flesta tillverkares nätagg rasar ihop då och då. För när man testar hårdvara som dom gör så stressar man ju allt till det extrema, MEN! Skulle du höra samma sak från vanliga datoranvändare så är det dags att dra öronen åt sig. Vi hade brand i våra nätagg titt som tätt där vi byggde datorerna och vi testade flera olika märken, men inte slutade det brinna i dem för det

Permalänk
Medlem

Wednesday, Dec. 22, 2004: After we had replaced the failed Tagan power supply through an Antec device, we noticed yet another problem. The temperature of the Intel system increased from 65 degrees Celsius to a concerning 75 degrees celsius (analysis of the temperature diode of the CPU). At the same time, the fan speed slowed from 4000 to 3500 rpm. What happened? During the exchange of the power supply, the cooler's position on the CPU moved by a shade and reduced its contact pressure. As a result, thermal resistance increased, while cooling performance was decreased. Since there is an additional temperature sensor on the CPU's cooler that notices a decrease in temperature, the motherboard automatically reduced the fan speed. To put it simple, The sensor of the cooler reacted to reduced heat flow.

Visa signatur

ok