Jävla ID, Doom3 Xbox kommer på Collectors Edition.

Permalänk
Medlem

Jävla ID, Doom3 Xbox kommer på Collectors Edition.

Väldigt snällt att PC ägarna fick inte nånting, inte ens på dvd men xbox ägare får en fin collectors edition. Väldigt taskigt mot oss pcägare jädra XBOX jag hatar det!

Permalänk
Medlem

Och?

Visa signatur

HaX_BoX
XP2100+AMD-GeForce3Ti500-120gb[hdd]-512MBddrram-SB 5.1ive!

Permalänk

O noo, så hemskt. Extra grejerna som förljer med finns med "Doom collectors edition", som finns till pc. Om du så gärna vill ha extra grejerna så kan du köpa den. Tycker det är shysst att dom slänger med lite bonus till xbox eftersom dom fick vänta längre, till skillnad mot vad gearbox gjorde med halo.

Permalänk
Medlem

Äsch, de som spelar FPS på konsoller förtjänar något extra.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Hallå? X-box-Doom3 kommer väl vara samma spel som på pc, men med sämre grafik. Stackarna måste väl få något av värde när de lägger pengarna på smörjan.

Permalänk
Medlem

Är det inte COOP på xbox-verran? LR har jag har hört helt fel?

Permalänk
Avstängd

vem fan vill spela doom 3 på xbox? :/

Permalänk
Medlem

FPS på konsoll går ändå inte :).. men jag kommer antagligne att prova det ändå.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Avstängd

När kommer det ut ?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
vem fan vill spela doom 3 på xbox? :/

Jag.
Betydligt bättre och sitta i soffan i mörklagt rum med stor TV och Surround.
Är där då COOP så kan man sitta o vara rädd med en vän

Gott Nytt År för den delen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd

och dålig kontrast ala halo 2..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
och dålig kontrast ala halo 2..

Du får ju skylla dig själv om du spelar på en dålig TV.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

hmm surroundljud hade jag helt glömt bort.. kan nog bli rätt trevligt ändå iaf ur "skrämma skiten ur en" aspektet

Någon som vet när det kommer ut? Eller det är inte bestämt ?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Onej, du får spela spelet ett år före Xboxnissarna, men du får inte en annan design på boxen. Vad hemskt. Känns dessutom betydligt mysigare att lira spel i sängen, än att sitta i en ansträngd position vid datorn. Löses förvisso med en riktig stol, men ändå.
Och de som klagar över FPS på XBOX kan ju ge sig. Om man nu känner sig så extremt bortskämd med Mus & Tangenbord och vägrar ge en kontroll chans kan man investera i en adapter som gör det möjligt att lira med Mus & Tangentbord. Sedan så ser inte grafiken så fyskam ut, med tanke på att det kommer att visas på en TV, inte på en högupplöst monitor (Bortsett från HDTV folket) och det faktum att det går i princip på en P3 733 MHZ:are med Geforce 3.

Även fast man har spelat igenom det så kan det vara värt för COOP och nya banor. Datumet är förövrigt fastspikad i Mars samtidigt som expansionen Resurrection of Evil kommer till PC.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Du får ju skylla dig själv om du spelar på en dålig TV.

alla andra spela funkar perfekt så WHAEVAH

Permalänk

men typ sämsta spelet nånsin

Permalänk
Medlem

Varje gång namnet Doom3 poppar upp dyker det alltid in folk som tycker att de är så otroligt coola att gå off-topic och slänger fram: "Doom3 suger!" || "Doom3 är sämst!" Mycket märkligt...

Hur som helst, jag förstår fortfarande inte hur man lyckas få så många spela FPS-spel på Xbox, någon som har erfarenheter om att spela FPS multi PC blandat med xbox? Om ja, får inte xbox-snubbarna fett med stryk?

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

BTW så gick Doom3 CE faktiskt att förhandsboka ett par månader innan det kom ut på webhallen på pc-verran. Förstår inte riktigt vad du fick infon om att collectors ed inte fanns till pc då jag har en kompis som har den...

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Även ifall Doom 3 är det bästa FPSet just nu, så skulle jag inte vilja spela det på konsol. Jag håller mig nog till datorn.

Permalänk
Avstängd

Jag har precis nyligen köpt en box då jag varit allt för skeptisk tidigare dröjde det ända tills nu.

Jag har spelat de flesta fps spelen och anser dom helt underbara med kontroll.
Sluta snacka gojja om att fps inte kan spelas på konsol, minns ingen Goldeneye 64?.

Smisk på er och innan ni testar behöver ni inte säga (det suger).

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

D3 suger ändå stenhårt så det är skitsamma om det kommer i collectorsedition eller ej. Hade något litet företag gjort d3 under ett annat namn så hade det knappt sålt nått(avsaknad av hype).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious

Jag.
Betydligt bättre och sitta i soffan i mörklagt rum med stor TV och Surround.
Är där då COOP så kan man sitta o vara rädd med en vän

Gott Nytt År för den delen.

Vem har sagt att man inte kan göra detta med en dator?
Bara att koppla in den i tv:n.
Så gör jag ibland iallafall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
D3 suger ändå stenhårt så det är skitsamma om det kommer i collectorsedition eller ej. Hade något litet företag gjort d3 under ett annat namn så hade det knappt sålt nått(avsaknad av hype).

typ samma som med hl2 då ?

Permalänk
Avstängd

Hahaha ja ;D
Hade någon velat installera "steam" vad är det för skit!!

;);)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lekman
typ samma som med hl2 då ?

Knappast. Doom 3 hypades till den grad att det skulle vare en smärre revolution, att du aldrig skulle se på spel på samma sätt igen osv. Detta hände inte. Doom 3 är ett helt ok, snyggt "skräck" FPS men inget att höja ögonbrynen över bortsett från fin Bumpmapping. HL2 har däremot en fysikmotor som är riktigt stilig, bra grafik och en solid MP del. I kampen HL2-DOOM 3, så vinner HL2, åtminstånde i den tekniska delen.

Hade något okänt företag utvecklat spelet så är det klart att det hade sålts. Spelet är bra, inget super duper, men fortfarande bra. Hade jag vart en okänd spelutvecklare så vore jag helt klart mäkta stolt ifall jag hade släppt ett spel som Doom 3.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Knappast. Doom 3 hypades till den grad att det skulle vare en smärre revolution, att du aldrig skulle se på spel på samma sätt igen osv. Detta hände inte. Doom 3 är ett helt ok, snyggt "skräck" FPS men inget att höja ögonbrynen över bortsett från fin Bumpmapping. HL2 har däremot en fysikmotor som är riktigt stilig, bra grafik och en solid MP del. I kampen HL2-DOOM 3, så vinner HL2, åtminstånde i den tekniska delen.

Hade något okänt företag utvecklat spelet så är det klart att det hade sålts. Spelet är bra, inget super duper, men fortfarande bra. Hade jag vart en okänd spelutvecklare så vore jag helt klart mäkta stolt ifall jag hade släppt ett spel som Doom 3.

Du tror allvarligt att HL2 hade sålt bra utan hjärntvättade cs-kids? *harkel* *steam* Hur många av dessa barn hade spelat igenom HL1, hur många av dessa visste att HL existerade innan de lirade CS, nåja lite Off-topic nu.. För övrigt vad har hype med hur bra ett spel är att göra? Själv bryr jag mig aldrig om att läsa previews och annat sånt just pga att det snackas så mycket skit om ofärdiga spel.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lekman
typ samma som med hl2 då ?

Typ, jag upplevde definitivt inte att spelet låg på 10/10.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Jag klarade Doom3 för några dagar sedan (Jag kunde inte spela det för än jag köpte nya datorn ) och måste säga att det är ett av dom bästa spelen jag kört. Kanske inte riktigt i klass med Half-Life 2 men ändå väldigt bra. Och jag måste säga att grafiken ser, enligt mig, rent ut sagt skräpig ut på de där bilderna Bi99uy postade. Är väl kanske inte så konstigt då, som nån annan också sa, det är på så kass hårdvara. Det är kanske inte heller så konstigt att jag tycker det ser konstigt ut få jag bara har kört spelet i hög upplösning på Ultra Quality.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Du tror allvarligt att HL2 hade sålt bra utan hjärntvättade cs-kids? *harkel* *steam* Hur många av dessa barn hade spelat igenom HL1, hur många av dessa visste att HL existerade innan de lirade CS, nåja lite Off-topic nu.. För övrigt vad har hype med hur bra ett spel är att göra? Själv bryr jag mig aldrig om att läsa previews och annat sånt just pga att det snackas så mycket skit om ofärdiga spel.

Givetvis hade det inte sålts lika mycket, men ändå en hel del. Jag vet flertalet personer som spelade igenom Halflife, OP och BS utan att ens blinka emot CS, likaså vet jag folk som körde CS, tröttnade på det och blev intresserade utav var det var som drev CS, då den stora majorititeten utav kamraterna då hade en gnytta intelligens i sig.

Hype är ett dubbeleggat svärd, då det både kåtar upp konsumenterna men samtidigt ställer stora krav på utvecklaren. Ett par typiska exempel är då Doom 3, Half Life 2 , Black & White, Fable och Halo 2 för att nämna några. Alla dessa spel har fått högt rankade betyg medans ungefär 60 % utav alla löften om "Revolutionerade spelsätt, Gripande Story" är helt tomma.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Måste vissa av er gå så #¤)#")¤#)"4 jädra "OFF" här?
----------

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge