Så här ändrar du tre länkarna på "Hem" skärmen i A92x [Liten guide med bilder]

Permalänk
Medlem

Så här ändrar du tre länkarna på "Hem" skärmen i A92x [Liten guide med bilder]

Har inget speciellt att göra så varför inte inleda det nya året med en liten guide? Sova är ju inte att tänka på ;).

Som bekant så ligger guiden på www.kossa.info nere och jag gör därför en egen guide här. Guiden ska altså handla om det som alla vill göra med sin A92x, ta bort 3s länkar på "Hem" skärmen.

Först börjar vi med att ladda hem det tyska programet "a92x menü" med länken nedan.

A92x Menü

Extracta sedan "a92xmenu" mappen direkt i C:\.

Gå in i mappen och starta programet genom att trycka på ikonen "A92xmenu"

Väl inne i programet så ser det ut så här:

Skriv in rubrik, texten under rubriken (frivilligt) och vilken webb eller wap adress som "knappen" ska gå till.

Tryck sedan på "Schrift Farbe" för att välja textfärg, "Hintergr. Farbe" för att välja bakrunds färg och "Öffnen" för att bläddra efter en bild.

När du är klar så trycker du på "Erstellen" (Värkställ).

När du har gjort det så ska denna rutan komma upp:

Nu ska två filer vid namn "now_snack.mbm" respektive "snack.ini" ha hamnat i mappen "C:\A92xmenu\output".

Kopiera dessa två filer till mappen "C:\system\apps\NOW" i din A92x telefon och klicka "Ja" om den frågar om du vill ersätta filen osv.

Starta om mobilen.

Klart!

Såhär ställde jag in i "A92x menü":

..och så här såg det ut i mobilen:

Hoppas ni får nytta av denna guiden!

[Antagligen fungerar detta på A1000 också men jag vet inte säkert]

Gott Nytt År /GiX

Permalänk
Medlem

Bra guide! Får min a925 på måndag så då ska här meckas tack för guiden!

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

THx, får oxå min på måndag eller tisdag

Permalänk
Medlem

Vilken storlek skall bilderna vara i?

Och - kan man ta backup på original filerna ifall man skall lämna in den till Service/
uppgradering?

Permalänk
Medlem

Det borde göras en Motorola A925-FAQ som är klistrad med tanke på att alla frågar samma sak gång på gång

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

schysst GiiX! Slipper jag fråga sen när jag får min nalle en vacker dag.
Och var tog kossa.info vägen? Jag såg den aldrig innan den dog

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

Re: Så här ändrar du tre länkarna på "Hem" skärmen i A92x [Liten guide med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Hoppas ni får nytta av denna guiden!/GiX

Det här var över förväntan GiiX, bra jobbat!

Permalänk
Hedersmedlem

någon som testat detta på motorola A1000?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindStorm
Vilken storlek skall bilderna vara i?

Och - kan man ta backup på original filerna ifall man skall lämna in den till Service/
uppgradering?

Aftonbladet bilden är 54x44, men man kan ha vilken storlek som helst. Det är bara att inte hela bilden kommer med om man har för stor. Man får pröva sig fram lite.

Japp du kan ta backup på orginal filen. Det är bara att spara "snack.ini" som ligger i "C:\system\apps\NOW" i telefonen.

Permalänk
Medlem

Jävla tyskar, är det svårt att lära sig engelska eller?

Bra att folk tar sig tid att skriva bra guider och FAQs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Jävla tyskar, är det svårt att lära sig engelska eller?

Verkar så

Permalänk
Medlem

jag kan inte komma åt "C:\system\apps\NOW" hur gör man, jag kan inte ens komma åt "C:\system", det enda som kommer fram när man klickar på c: är documents?...

Permalänk
Medlem

Kan du inte ens komma åt den från mobilen med t.ex fileman eller qfileman?

Permalänk

Jonte_89: Jag tror man måste välja att visa systemfiler för att kunna se den mappen.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Någon som testat detta på A1000?

Har redan kraschat min A1000 en gång, så jag är lite försiktigare nu...

Permalänk
Medlem

Hur väljer man så att man ser systemfiler ?

Visa signatur

a925 bra grejor ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindStorm
Någon som testat detta på A1000?

Har redan kraschat min A1000 en gång, så jag är lite försiktigare nu...

same here

Permalänk

Men när ja lägger in filerna på mobilen o ska kopiera dom me Qfileman så går det inte. När ja markerar dom kommer det bara upp om ja vill spara dom.
Vad ska ja göra?

-----

Ja kirrade det.
Ja hade någon konstig verision av Fileman.
den hade inga ruter till vänster som man kunde kryssa i.
Så ja fixade någon annan som funkar bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Jonte_89: Jag tror man måste välja att visa systemfiler för att kunna se den mappen.

Har gjort det... Men vars hittar man qfileman då?

Permalänk
Medlem

Hur gör man så man kan se system mappen på C ????

Visa signatur

a925 bra grejor ;D

Permalänk

Eftersom jag och qfileman inte kunde samarbeta så avistallerade jag det och installerade fileman istället.

Gå in på Edit/FileMan preferences
där kan du välja att inkludera systemfilerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Magic.k]
[B]Men när ja lägger in filerna på mobilen o ska kopiera dom me Qfileman så går det inte. När ja markerar dom kommer det bara upp om ja vill spara dom.
Vad ska ja göra?

Det är för att du gör fel.
För att MARKERA i Qfileman så ska du klicka på ikonen till vänster om filnamnet. Klickar du på själva filnamnet så försöker du "köra" filen (det e då du får upp "var vill du spara"-texten).

Fileman (dvs utan Q framför) är dock ett marginellt smidigare program för filhantering men är till skillnad från Qfileman inte gratis.

Permalänk

så fort jag startar programmet och inte gör några ändringar (eller om jag gör ändringar så får jag samma resultat) när jag trycker på "Verkställ" så får jag upp detta i en messagebox...
"[snack.ini] QuellDatei wurde nicht gefunden. Überprüfen Sie das System Verzeichnis!"

och med allas favoritspråk så vet väl nästan vem som helst vad det betyder, men tyvärr inte jag...
vad ska jag göra?

Visa signatur

// was it a train or my computer?

Permalänk
Medlem

Har samma problem som ovanstådende, hjäälp!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakssdsfs
så fort jag startar programmet och inte gör några ändringar (eller om jag gör ändringar så får jag samma resultat) när jag trycker på "Verkställ" så får jag upp detta i en messagebox...
"[snack.ini] QuellDatei wurde nicht gefunden. Überprüfen Sie das System Verzeichnis!"

och med allas favoritspråk så vet väl nästan vem som helst vad det betyder, men tyvärr inte jag...
vad ska jag göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethiano
Har samma problem som ovanstådende, hjäälp!!!

Har ni extractat "a92xmenu" mappen DIREKT i C:\? Altså inte i typ mina dokument eller något?

Permalänk
Medlem

Fungarar jätte fint på A1000!
Tack så mycket, precis vad man behöver, BORT MED TRE!!!

Permalänk
Medlem

Bra guide

Hej !
Jag har A92X progget med engelska knappar...
Sedan använder jag Motorola Desktop Suite för Motorola A1000 då kommer man åt alla mappar på c: ..

Det är ingen som vet om man kan avända genvägarna till att starta något program istället för att öppna någon hemsida?

//Henrik

Visa signatur

Power650

Permalänk
Medlem

Re: Bra guide

Citat:

Ursprungligen inskrivet av power650
Hej !
Jag har A92X progget med engelska knappar...
Sedan använder jag Motorola Desktop Suite för Motorola A1000 då kommer man åt alla mappar på c: ..

Det är ingen som vet om man kan avända genvägarna till att starta något program istället för att öppna någon hemsida?

//Henrik

Du kan ju pröva att skriva typ "C:\system\apps\worldmate\worldmate.app" som länk.

Permalänk

Re: Bra guide

Citat:

Ursprungligen inskrivet av power650
Hej !
Jag har A92X progget med engelska knappar...
Sedan använder jag Motorola Desktop Suite för Motorola A1000 då kommer man åt alla mappar på c: ..

Det är ingen som vet om man kan avända genvägarna till att starta något program istället för att öppna någon hemsida?

//Henrik

Har du någon länk?
Eller har lust att på annat sätt dela med dig av det?
lägg gärna till mig i msn david_larsson@hotmail.com

Finns det någon som vet om man kan modifiera bort 3uppkoppling-gprs? den stör andra uppkopplingar man lägger till.

Mvh David

Permalänk

Någon som testat om det går att länka Interna saker?