Bra första persons skjutare (eller äventyrslir)?

Permalänk
Medlem

Bra första persons skjutare (eller äventyrslir)?

Nu har jag den största speltorkan sedan hösten 2001! Hjälp mig! Tipsa om roliga fps sepl eller äventyrsspel i stil med Beyond Good & Evil och Indiana Jones: The Emperors Tomb. Gamla goda 2D-peka-klicka spel är även högst eftertracktade.

Ps. Skippa att tipsa om typ hl2, doom 3, farcry, riddick och andra uppenbara höjdarspel som alla spelat. Ds.

Visa signatur

"Et nomini patri, et fili, et spiritus sancti"

Permalänk

Re: Bra första persons skjutare (eller äventyrslir)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hustla
Ps. Skippa att tipsa om typ hl2, doom 3, farcry, riddick och andra uppenbara höjdarspel som alla spelat. Ds.

The Longest Journey - ett uppenbart höjdarspel som de flesta missat. En norsk sleeper-hit som jag personligen älskar. Classiskt äventyr med underbar story.

2:an kommer senare i år.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk

Gillar du Indy så är väl Seirous Sam något för dig, bortsett från några utomjordingar:p Även Painkiller som har en del mer eller mindre historiska spelvärldar. Båda liren är dock av samma typ, ren slakt av horder av fienden. Jävligt kul enligt mig:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

om du gillar peka och klicka så borde du testa

broken sword the sleeping dragon

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Longest Journey... Vad är det för slags spel?

Alltså, den som kan tipsa mig om något skönt gammalt 2d-peka-klicka (i stil med simon the sorcerer liren och lucas arts gamla godingar som monkey island serien, the dig, full throttle osv) som jag inte spelat ska jag hylla till skyarna... Helt enkelt ett gammeldags äventyrsspel med humor.

Sleeping dragon har jag spelat och blev ganska besviken, det var ju astrist. Knappt ett enda skämt i hela spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prince of Persia ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
Testa STUGAN.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/STUGAN.EXE

Haha, gamla hederliga stugan! Det var verkligen inte igår. Tyckte det var skittufft när jag var yngre

EDIT: Det verkar inte funka så bra under XP

Visa signatur
Permalänk

Deus Ex om du ej spelat det.

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

orka stugan de bara pep på min dator...

Visa signatur

EverQuest II

Permalänk
Medlem

GREJEN

World of Worldcraft där har du nåt och spela länge;)!

Visa signatur

:D"J0hnny" B Good:D

Permalänk

Discworld och Syberia är två riktigt bra peka-klicka äventyrs lir

Visa signatur

AMD64 4000+ | 2048MB Corsair Value Select | Geforce 7800GTX 256MB | Asus A8N-SLI Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hustla
Longest Journey... Vad är det för slags spel?

Alltså, den som kan tipsa mig om något skönt gammalt 2d-peka-klicka (i stil med simon the sorcerer liren och lucas arts gamla godingar som monkey island serien, the dig, full throttle osv) som jag inte spelat ska jag hylla till skyarna... Helt enkelt ett gammeldags äventyrsspel med humor.

Sleeping dragon har jag spelat och blev ganska besviken, det var ju astrist. Knappt ett enda skämt i hela spelet.

finns något som heter typ Runaway: A road adventure eller någe sånt
Det är ett klassiskt äventyrsspel som ska va rätt så bra.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Grim Fandango antar jag att du redan spelat?

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Anachronox

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
orka stugan de bara pep på min dator...

Stugan SKA pipa. den spelar usik med datorns interna högtalare. det är lite buggigt så ibland kommer det upp felmeddelanden som "Göran vinkar från ett rosa moln, FEL 342"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Anachronox

Oooh där sa du nåt Det spelet äger verkligen, typ det ända äventyr/rpg som jag fastnat för!

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Oooh där sa du nåt Det spelet äger verkligen, typ det ända äventyr/rpg som jag fastnat för!

Ett rätt så okänt spel för de flesta! Gubben med skägget är ju rätt så härlig.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Testa Pirates of the carabbian spelet?,
Pirates finns det ett som heter oxå tror jag.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Grim Fandango!!!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

Ett rätt så okänt spel för de flesta! Gubben med skägget är ju rätt så härlig.

Jo han e helt klart häftigast

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk

Cronicles of riddick

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Vampire - The Masquerade Bloodlines, spelet är en hybdrid mellan fps/tps/rpg och handlar om vampyrer. Bra story och röstskådespelare, man får efarenhetspoäng under spelets gång som man kan spendera på att t.ex. bli bättre på att sikta. Rekomenderas!

Permalänk
Medlem

Grim-fandango

Permalänk

Bästa Äventyrsserien genom tiderna

Gabriel Knight 1,2 & 3

tätt efter kommer

Monkey Island

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Alltså, äventyrsspel med sarkastisk humor typ simon-liren (bästa humorn någonsin överhuvudtaget) , discworldspelen och monkey islandserien må ju vara det bästa. Man måste ju få skratta
Sedan är får man inte glömma att nämna full throttle och the dig. Inte samma hysteriska humor utan lite torrare men ack så briljanta spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får väl tipsa om LBA ett peka & klicka spel som var bland de första jag spelade som var riktigt kul, nu var ju detta ett par år sedan men värt att ta en titt på kanske...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Relik 📜

Day Of The Tentacle

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Alltså, en lista på exceptionellt bra klassiska äventyrslir.

Simon the Sorcerer 1 & 2
Full Throttle
The Dig
Sam & Max
Day of the Tentacle
Monkey Island 1, 2 & 3
Beavis & Butthead: Virtual Stupidity
Three Skulls of the Toltecs
Leisure Suit Larry 1, 2, 6 & 7
Kings Quest 7
Discworld 1 & 2

Har säkert glömt något nu men dessa var spel jag kom på på rak arm.

Visa signatur