Permalänk
Medlem

Söker adsl med kort bindningstid

Hej!

Jag ska flytta in i en lägenhet i halmstad, kommer bli inkopplat till stadsnätet i augusti så jag söker ett adslabonnemang med kort bindningstid, har modem sedan tidigare. Hjälp uppskattas, hastigheten är mindre viktig, 0.5 räcker.

Permalänk
Medlem

Telia är ett tips.

Om du ringer Telia så kan du teckna abb med en månads uppsägningstid. DU får dock slanta ca 700 i installationsavgift

/modemriddaren Mats

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Netatonce har ingen bindningstid och tre månaders uppsägningstid. Ber man lite snällt så slipper man inkopplingsavgiften.
Kan tyvärr inte säga hur bra eller dåligt de tär då jag inte fått mitt inkopplat än.
Telia brukar ha 12 mån bindningstid på alla sina ADSL-abbonemang, har de ändrat det?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Även Spray har haft 3 månaders uppsägnings tid. Kolla upp dem.

Visa signatur

Abit NF7-S v2.0, Barton 2500+, Twinmos Winbond 2x256, 3d Club Radeon 9800 pro, Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA, Maxtor DiamondMax 10 200GB ATA

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milou
Även Spray har haft 3 månaders uppsägnings tid. Kolla upp dem.

3 månaders uppsägning är ganska normalt.... sedan är spray det bolag som fått sämst betyg i en stor kundbarometer som publicerades i bla Göteborgs Posten förra veckan.

Adamobredband.com har 2 månaders uppsägning och ingen bindningstid

Permalänk
Medlem

Bindningstid förekommer juh bara i de fall man får något "gratis" som modem/startavgift osv...

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte få adamo, har kollat lite på rixtelecom. Fler förslag välkomnas!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Söker adsl med kort bindningstid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nangus
Hej!

Jag ska flytta in i en lägenhet i halmstad, kommer bli inkopplat till stadsnätet i augusti så jag söker ett adslabonnemang med kort bindningstid, har modem sedan tidigare. Hjälp uppskattas, hastigheten är mindre viktig, 0.5 räcker.

Har själv Spray ADSL 2000 och det är 3 månaders uppsägningstid. Dessutom om du nu väljer att ha deras telefoni också så kan du få 8M/bit för 359kr i månaden. Själv har jag 2 M/bit för 329Kr i månaden.

Läste ovan att Spray har fått dåligt betyg, kan bara tilläga att jag hade lite krux i början innan jag var inkopplad. Men efter det så har det funkat som en dröm. Deras support däremot är en total mardröm.

http://www.spray.se/abonnemang/adsl/

EDIT: La till en länk.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Det var väl just supporten (om inte jag läste det någon annanstans) som var mycket dålig.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Hedersmedlem

Universal Telecom har bara en månads uppsägningstid och är dessutom billiga.
http://www.uvtc.com/timepiece/sweden/adsl/adsl.asp?jezik=swed...

Permalänk
Medlem

1300:- i anslutningsavgift (exkl modem tom) kallar jag inte billigt. Inte värt det för 6månader.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget har 6 månaders bindningstid.
24Mbit, 0kr i anslutnings avgift och 199kr/mån om har en depå hos avanza.se (gratis)
http://www.bredband.com/avanza

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.K
Bredbandsbolaget har 6 månaders bindningstid.
24Mbit, 0kr i anslutnings avgift och 199kr/mån om har en depå hos avanza.se (gratis)
http://www.bredband.com/avanza

Behöver man verkligen ha en depå? Räcker det inte med länken?

Permalänk
Medlem

Det erbjudandet såg väldigt trevligt ut, någon som vet ungefär hur lång tid det tar för bbb att skicka modem/koppla in mig i telestationen?