java & macromedia problem

Permalänk
Medlem

java & macromedia problem

nu är jag less på dessa program.. varför kan jag inte få dessa att fungera?? har XP & installerat dom senaste drivarna men icke?

när jag ska klicka på en lite java bild som ska bli större händer ingenting & ska jag klicka för att få upp en ny sida med macromedia händer det samma sak ..ingenting!!!!

vad kan felet vara??

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Webbläsare? Sida du testar med? Har du senaste Java och Flash/Shockwave installerat, eller uppstår problemen när du ska installera endera av dem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Webbläsare?

Jag kör med Win Explorer med sensaste updateringen

Citat:

Sida du testar med?

b la http://www.fordonskammaren.se/ får inte upp bilarna i större storlek

Citat:

Har du senaste Java och Flash/Shockwave installerat, eller uppstår problemen när du ska installera endera av dem?

Har dom installerade.. hade inga problem att installera!

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Vad är det du försöker göra, alltså vad förväntar du dig ska hända, som inte händer?

Det finns såvitt jag ser bara en Flashfilm på den sidan, och det är på förstasidan. Resten av sidan, t ex där man tittar på bilder av bilar, styrs med Javascript som öppnar ett popupfönster. Har du en popupblocker som inte tillåter nya fönster ser du såklart inget. Jag vet inte exakt hur IEs fungerar (om du har SP2) och orkar inte testa, men den borde tillåta de där, och du behöver varken Java, Flash eller Shockwave till det.

Visa signatur