Permalänk
Medlem

[TEORI] Billig bra cpu kylning?....

Dedär borde jue funka?.... man kan inte ha de på 24/7 men om man fixa nå kylning till de kanske man kan..

dedär borde jue kyla ganska bra väl?....

(glömde skriva plexi)

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk

Jag kan ej svara på om det skulle funka eller inte, men spontant känns det som vattnet kommer bli för varmt efter ett tag.

Dessutom skulle inte jag riskera min hårdvara med experimentering.

Har du däremot en ghettoburk som står och samlar damm, varför inte prova?

Permalänk
Medlem

Du måste ju ha nått som kyler vattnet ,den där kan du inte ha tänkt på länge då den funkar som en vanligt köpt vattenkylning =P. Mitt råd är prova inte ,köp en vattenkylning istället finns ju billiga i dags läget så.

Permalänk
Medlem

Vattnet blir nog somsagt för varmt efter ett tag, med radiator skulle det kanske funka men jag skulle aldrig ge mig in på det

Visa signatur

CPU: AMD 64 2800+ . Moderkort: Abit NF8 . Minne: Crucial pc3200 512mbX2 . Grafikkort: Sapphire 9600xt 128 mb

Permalänk
Medlem

nästan precis samma sak som vattenkylning (utan radiator)... ett sorts block som pumpen pumpar vatten på

*edit* måst väl ha datorn liggandes om man ska göra så..

Permalänk
Medlem

lägg i bara lite is bitar då vattnet är för varmt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Du kan ha värsta vattentanken utanför fönstret nu när det är vinter också ;). Akta temperaturen på sommarn bara

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem

Har kört helt passivt (utan kylare) med ett vanligt processorblock och en vattenmängd på ca 4dl på en thunderbird 1ghz@1,55 och då blev vattentempen som max ca 45*C och processorn inte många grader ovanför, vid vanlig användning som internet, musik, film..

Permalänk
Medlem

Precis som han innan sa, det funkar utan radiator, bara man har tillräckligt stor vattenmängd. Nu känns 4dl lite väl lite, men har det funkat så är det ju lugnt Om du ska klocka så kanske du bör köpa raditator eller ett 10l-akvarium =D

Permalänk
Medlem

ne asså dedär va som sagt bara en teori...
men jo ni behöver inte upprepa att den blir varm när jag skrev de..
och en radiator... jag skulle inte vilja ha en sån i min ghetto burk fast jag fick dem för 1:-.....

när jag gör sånna här så ska de va LÅG budget så ghetto folk kan köpa.. efter ett tag av exprement av denna.. så kan de utveklas till en jävla bra vatten kylning... lr nått sånt..

men om man hadde kommar rör så den suger upp vatnet genom koppar rör o kopparn ligger typ någonstans där de är kalt.. som te.x på is.. flytande kväve.. ja you name it..

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Medlem

Det där kommer inte att gå utan något att kyla av vattnet med, och skulle du lägga till en radiator skulle de inte vara bättre än en vanlig vattenkylning.
Glöm det

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

asså tänke mer till en gammal 300Mhz....
klocka o se hur högt man kommer.. inget man har på länge...

billigt kyl system e de...

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500