Permalänk
Medlem

Hjälp med DFI Lanparty Ultra-D

Jo skulle villja veta om det spelar någon roll vilken av de 2 pcie 16x slotar man använder till sitt grafikkort.
Får nog lite svårt att få platts med mitt x850xt pe i det översta om jag ska ha kvar min trogna Zalman 7700cu:/

Permalänk
Medlem

Funkade i båda på mitt i alla fall.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

okej alltså du kan ha ett grafikkort i den undre och inget i den övre alltså?:D
(sry om det ser ut som jag repeterar mig vill bara vara helt säker:))

Permalänk
Medlem

Fick du ingen manual?

Permalänk
Medlem

jodå men där står det inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larven
okej alltså du kan ha ett grafikkort i den undre och inget i den övre alltså?:D
(sry om det ser ut som jag repeterar mig vill bara vara helt säker:))

Japp, har kört i den nedre men kör just nu i den övre p.g.a. att ArcticCooling kylaren på mitt grafikkort tar i min USB kontakt som är inkopplad på moderkortet.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk

Kan säga att x850xt korten passar utmärkt ihop med en zalman 7700 i den övre pci-e platsen.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Kan ju förövrigt säga att manualen till moderkortet var lite väl klent tilltagen jämfört med andra tillverkare (Abit, MSI).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beelzi
Kan ju förövrigt säga att manualen till moderkortet var lite väl klent tilltagen jämfört med andra tillverkare (Abit, MSI).

Håller med dig där till 100% inte mycke till hjälp där inte .(

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Lånar min tråd här för ett problem som också handlar om DFI Lanparty Ultra-D. Jo nu har allt kommit men jag har 2 problem 1. mina ocz 3200 R2 vill inte vara dual i slotsen 1 och 3 jag har testat med alla möjliga bios men får det fortfarande inte att funka. 2 är ett 480 Neopower Antec för slött för en burk med dfi lanparty ultra-d, amd 64 3500, x850xt pe, ocz minnen och 2 hårddiskar varav en raptor? tacksam för snabba svar:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larven
Lånar min tråd här för ett problem som också handlar om DFI Lanparty Ultra-D. Jo nu har allt kommit men jag har 2 problem 1. mina ocz 3200 R2 vill inte vara dual i slotsen 1 och 3 jag har testat med alla möjliga bios men får det fortfarande inte att funka. 2 är ett 480 Neopower Antec för slött för en burk med dfi lanparty ultra-d, amd 64 3500, x850xt pe, ocz minnen och 2 hårddiskar varav en raptor? tacksam för snabba svar:)

Ditt nätagg borde klara av den belastningen.

Permalänk
Medlem

okej den la bara av som nätagg brukar göra när det blir för mycket 2 gånger i rad nu när den skulle dra igång en installation, nu när jag kopplade ut ena hårddisken funkar allt igen...
Men du Empo du verkar ha ungefär samma burka som jag har funkar dina minnen med ditt moderkort? och isåfall hur gjorde du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larven
Lånar min tråd här för ett problem som också handlar om DFI Lanparty Ultra-D. Jo nu har allt kommit men jag har 2 problem 1. mina ocz 3200 R2 vill inte vara dual i slotsen 1 och 3 jag har testat med alla möjliga bios men får det fortfarande inte att funka. 2 är ett 480 Neopower Antec för slött för en burk med dfi lanparty ultra-d, amd 64 3500, x850xt pe, ocz minnen och 2 hårddiskar varav en raptor? tacksam för snabba svar:)

Läste på DFI-forums detta:

"Im sure there will B... A lot enthusiasts swear by OCZ so if U have an incompatibility with the DDR 3200 EL Plat ver. 2 as a Enthusiast MoBo-maker Ure not only shoting yourself in the foot - Ure acctually aiming for the knee"

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=5580&page=2&...

På sidan 2 där.

Nätaggregatet bör klara det fint iaf.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS