Permalänk
Medlem

köp av community?(för cs)

Hej

Jag söker en person som kan göra communitys för splet CS (med medlemmar och admin login och stats) Vi har nu skaffat .com adress och fått en bra ftp/hotel att lägga upp den på.
Vi är bereda på att sattsa en slant på det här, så endast seriösa svar!

Hemsidan måste ha ett bra stats system som kommer att vara kopplat till en/två public servrar.

Skicka Svar: hardway_shadow@hotmail.com

Visa signatur

Tjo :D

Permalänk

Vilket språk saka den vara skriven i?
Hur mycket pengar är seriöst tycker du?

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

servern kommer ta dom flesta språk ( ifall inte, så fixar vi de på något sett )
sen ang pengarna..
Vi börjar på 1000kr för en hemsida, ifall den personen som gör hemsidan vill ha mer, så kanske vi fixar de, beror HELT på hur hemsidan ser ut.

EDIT: Söker alltså ingen kille som har företag elr tar 600kr/h,
Utan en som bara har tid över och kan(har jobbat?) med de

Visa signatur

Tjo :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av losti_
servern kommer ta dom flesta språk ( ifall inte, så fixar vi de på något sett )
sen ang pengarna..
Vi börjar på 1000kr för en hemsida, ifall den personen som gör hemsidan vill ha mer, så kanske vi fixar de, beror HELT på hur hemsidan ser ut.

EDIT: Såker alltså ingen kille som har företag elr tar 600kr/h,
Utan en som bara har tid över och kan(har jobbat?) med de

Du menar någon som gör det svart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Du menar någon som gör det svart?

Man kan ha något som bisyssla om man tjänar mindre än 15.000 kr per år (inte riktigt säker på summan), och således slippa skatta för näringsverksamhet.

Permalänk
Medlem

Upp till 16 300:- total årsinkomst är skattefri.

Sedan är det väl inget som säger att detta är svarta pengar? Om personen som mottager pengarna redovisar dem som betalning för utförda tjänster och skattar på dem så är det ju lagligt.

edit
Han behöver ju förstås bara skatta om hans totala årsinkomst överstiger 16 300:-

Permalänk
Medlem

Det ska finnas någon lucka i lagen för sånt här. Det har något med hobby verksamhet som du inte behöver redovisa om det ligger under en viss summa. Jag vet att när man har hund kennel behöver man inte redosvisa om man bara har en tik man tar kullar på, men om man har mer än en räknas det som företag och måste redovisas. Det var ett tag sen jag höll på med det så det kan ha ändrats.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Avstängd

Tvivlar på att du hittar någon som vill koda en community för en tusenlapp... Du får vara beredd att satsa MYCKET mer.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

nu ska jag inte strö salt i såren, men du skulle nog ha hittat nån som villa koda åt dig innan du skaffade domänen.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, jag har redan ett community, men det har inget med (spel) att göra.
(de var gratis)

Visa signatur

Tjo :D

Permalänk
Avstängd

om du redan har ett community så finns det script att ladda hem som visar stats tror jag. googla på counter strike php script så hittar du säkert en drös, ja är säker på att jag sett något cs script på hotscripts.com
bara att ändra utseendet på ditt nuvarande community och lägga till scripten så blir det väll bra?

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

Testa www.phpnuke.org
Det är ett riktigt bra(och gratis) community och det finns massa plugins(moduler) till det, skulle inte förvåna mig om det fanns en CS-modul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Testa www.phpnuke.org
Det är ett riktigt bra(och gratis) community och det finns massa plugins(moduler) till det, skulle inte förvåna mig om det fanns en CS-modul.

Såvitt jag kunde se så var inte php-nuke gratis!?

Visa signatur

Han är pigg!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar

Man kan ha något som bisyssla om man tjänar mindre än 15.000 kr per år (inte riktigt säker på summan), och således slippa skatta för näringsverksamhet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Upp till 16 300:- total årsinkomst är skattefri.

Sedan är det väl inget som säger att detta är svarta pengar? Om personen som mottager pengarna redovisar dem som betalning för utförda tjänster och skattar på dem så är det ju lagligt.

edit
Han behöver ju förstås bara skatta om hans totala årsinkomst överstiger 16 300:-

Det är knappast tillåtet att sälja en tjänst/vara utan att betala in moms och sociala avgifter. Att man slipper skatta på en del av den lön man tar ut är en annan sak.

Jag förstår dock inte riktigt vad det har för betydelse om det är svart eller inte. Diskussionen handlade om att han ville ha tag på en programmerare. Skulle dock inte tro att någon vill koda en community för en tusenlapp

Permalänk
Medlem

Nepp, har hittat en som gör de för 2000kr

Visa signatur

Tjo :D

Permalänk
Medlem

Titta in på min nya sida, www.clanhost.se något sånt? kika runt och skriv i forumet. testa helt almänt..

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Tror du får vara nöjd med att betala, ynka, 2000:- för ett helt community.
Vet i och för sig, inte vad personen i fråga kan, men nog skulle jag ta mycket mer än 2000:- för att community. Det är väldigt mycket jobb!

Permalänk
Medlem

Allt beror ju på hur mkt den som gör jobbet behöver göra från grunden. Låt säga att personen redan har kodat ihop ett php-nuke för ngt tidigare projekt och bara behöver anpassa det åt trådskaparen, då är kanske 2000:- lagom.

Permalänk
Medlem

Mjo han hade en grund.

Visa signatur

Tjo :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av losti_
Mjo han hade en grund.

Bra, ignorera mina frågor! Gör det!

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zn4rK
Titta in på min nya sida, www.clanhost.se något sånt? kika runt och skriv i forumet. testa helt almänt..

Ta en titt i gästboken här
http://www.clanhost.se/clan.asp?clan=147&show=gb
Du bör nog inte tillåta att gästboksinlägg innehålller javascript

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domestic
Såvitt jag kunde se så var inte php-nuke gratis!?

Nyaste versionen kostar men den nästnyaste(och alla äldre) versioner är gratis och dom funkar minst lika bra

Permalänk
Medlem

Har du redan fått tag i ett community?
Annars kan du ta en titt här:
http://www.sinergy.nu

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro