Jag införskaffade mig en ny dator då jag tyckte min inte riktigt orkade med längre, resultatet blev:
AMD64 3500+ 939 socket
MSI K8N Neo2 platnium/54 Nforce3
2x 512 3200DDR Dualchannel Dane Elec minnen
MSI NX6800LE
Sen så slängde jag i mina gammla diskar WesternDigital 40 repspektive 120gb.
Nätagget är ett Qtec 550w Gold (inte det bästa skiten man kunnde ha dock)
Problemet är att när jag kör tyngre applicationer som vissa spel/program
CS,Lineage2,3Dmark så lägger bild och ljud av! Fläktar och HDD är fortfarande igång.
Har på senare tid fått att datorn fryser sig också.
Jag har kört Tortoure test i Prime95 och får absolut inga fel i något av testen!
Även värdena för Vcore,3.3v,5v,12v,battery är stabila.
Vet att det inte är dem bästa prylarna man kunnde ha, fast skiten borde ju iaf fungera! det är ju ändå ingen monster burk som kräver ett Antec Neo nätagg osv.
köpte allt styckvis så problemet är att jag har ingen aning vad för något som kan vara felet, jag trode först att det var mitt 350w Deltaco nätagg som var problemet att det inte räckte till för Graffekortet, vilket det tydligen inte var.
Kan skicka tillbaka prylarna, men med tanke på om jag inte vet om det är något fel på sakerna jag köpt eller om det är några inställningar som strular eller dylikt så vill jag inte det, då dem kör felsökning på alla sakerna jag skickar tillbaka och är det inga fel på dem så får jag en saftig räkning och får tillbaka de gammla sakerna!
Så jag hoppas någon av er vet, för annars blir det att lämna in burken på en koll hos något företag, då jag är den enda i min omgivning som har spenderat pengar på en sån pass ny dator.