MP3\JPEG på dvd skiva funkar ej i dvdn

Permalänk
Medlem

MP3\JPEG på dvd skiva funkar ej i dvdn

Hej

Det är så att jag fyllde en dvd-r skiva med mp3 låtar för ett tag sedan och skulle sedan testa den i dvd spelaren, men det funkade ej. Det konstiga är att mp3\jpeg på en vanlig cd-r skiva fungerar. Det händer samma sak för min syster då hon brände in jpeg bilder på en dvd-r och testade i en annan dvd spelare.

Fler som lider av samma problem?
För jag tycker det skulle vara konstigt om inte dvd spelaren tar imot jpeg/mp3 filer på en dvd skiva då det är en dvd spelare.
Dvd spelarna klarar av både jpeg och mp3.

Permalänk
Medlem

Att t,ex göra en SVCD på en cd funkar ju hur bra som helst, men gör man samma sak på en dvd så funkar det inte, så konstigt är det ju då inte att vissa inte klarar MP3 med dvd-skivor. Jag gjorde en mp3/jpg-dvd bara för att testa, å jo den funkade.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Att t,ex göra en SVCD på en cd funkar ju hur bra som helst, men gör man samma sak på en dvd så funkar det inte, så konstigt är det ju då inte att vissa inte klarar MP3 med dvd-skivor. Jag gjorde en mp3/jpg-dvd bara för att testa, å jo den funkade.

Okej, men jag förstå inte varför mp3/jpeg på en dvd skiva inte fungerar