Permalänk
Avstängd

Molex kontakter att köpa?

Hej jag har letat på både Datorbutiken och komplett efter molex kontakter (Lösa) med stift men kan inga hitta.Är jag blind eller?Saken är att jag har 2 ordrar som ligger där redan så det vore bra om dom fanns där :/

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

Finns på Kjell & Co vet jag. Elfa också förmodligen.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Avstängd

japp letade på Elfa men fasen det är så rörigt där :(,Vet inte ens vad som är vad när man ska beställa därifrån.Menar vill ha Molex kontakter och stift ,Samma med kontakten till 3,5 tums disken och även kontaktena som går från Nätaggregatet,Vet inte vars jag ska hitta allt.Ska ta bort kontakterna och lägga på en strumpa tänkte jag.sen montera dit nya stift osv.Alltis varit strul när man behövt sånna saker! Tack !!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

de finns på gtek annars.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

You can't tell the bottom from the top...

Permalänk
Medlem

Jag har oxå letat, länge och mycket. Det finns 2 alternativ. Kjell verkar bäst. men då ska man bo nära. Elfa säljer oxå men är _mycket_ dyrare. Observera att elfa säljer hylsa och stift för sig. stiften är per styck...

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Avstängd

tackar allihopa!! Finns det även nåt speciellt verktyg för att dra ut stiften ur Molex kontakterna? Beställde molex kontakter nu från Kjell.com men hittade inga vertyg för att ta ur dom Sen hittade jag ingen 24pins kontakt som man har på mobot

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mol3x
Wiruz: www.overclockers.se

Den overclockers säljer är lätt bäst. jo.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Avstängd

Leta på tippen, mycke mycke billigare

Visa signatur

modda själv e respekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
tackar allihopa!! Finns det även nåt speciellt verktyg för att dra ut stiften ur Molex kontakterna? Beställde molex kontakter nu från Kjell.com men hittade inga vertyg för att ta ur dom Sen hittade jag ingen 24pins kontakt som man har på mobot

Verktyget är en liten elektronikflatmejsel.. Sen sitter det små flärpar på varje pinne som du trycker in och sen drar du ut sladden från kontakten. Vid återmontering viker du ut flärparna lite och trycker in dom, på RÄTT plats.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Avstängd

kan vara jäkligt svårt att hitta då dom inte heter molex, tillverkaren är molex men en dum amerikan (ovanligt?) trodde att kontaktens namn stod på den och skiten lever kvar....

Fan, borde bli en IQ befriad amerikan så att man kan namnge saker och ting

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kontakten heter egentligen
.200" disk drive power connection system male connector
och .200" disk drive power connection system female connector

Men i dagligt tal använder jag HDströmkontakt

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!