Permalänk

IFRAME vs. INCLUDE

Tja.

INCLUDE måste väl vara att föredra framför att använda IFRAMES, eller? Enda gången då IFRAMES kanske är ett måste skulel väl vara om webservern inte stöder ASP/PHP/JSP?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kan includera utan att ha stöd för asp.
Sedan så blir det likförbannat ett asp script om du länkar till filen via en Iframe än via en include.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Ok, jag har aldrig fått det att funka med includes för vanliga html-filer. Men server stöder asp så lika bra o köra det. Ska ändå fixa databaskoppling och eget adminsystem sen för att lägga in nyheter mm. Har redan gjort ett forum i JSP. Sätta mig in i ASP nu bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Ok, jag har aldrig fått det att funka med includes för vanliga html-filer. Men server stöder asp så lika bra o köra det. Ska ändå fixa databaskoppling och eget adminsystem sen för att lägga in nyheter mm. Har redan gjort ett forum i JSP. Sätta mig in i ASP nu bara

Det enda server behöver stödja för INCLUDE är SSI.

Permalänk
Medlem

Stödjer servern SSI så skriv så här: <!--#include="Sökväg"--> tror jag... Det måste ligga i en .shtml fil!