Min hårddisk blev opartitionerad..

Permalänk

Min hårddisk blev opartitionerad..

När jag skulle starta Winamp idag stod det till min fasa "F:\mp3, katalogen skadad" (eller liknande), när jag sen startade om så startade inte Windows och jag kunde inte komma in i BIOS-setupen.. Efter jag stängt av datorn och satt igång den igen kunde jag komma in i BIOS men inte till windows, men efter ha bootat med windows-skivan och reparerat så gick det. Problemet nu är att min Maxtor 160 gb är opartitionerad enligt diskhanteraren, jag hade 140 gb grejer på den disken (alla mp3, filmer osv), är allt det borta nu?? Nån som vet vad som kan ha hänt?

Permalänk
Avstängd

Vän,

Hade du överklockat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Hade du överklockat?

Nej, inte för tillfället..
Hur vanligt är det att en hårddisks partition försvinner utan synbar anledning? Jag har aldrig varit med om det i alla fall.

Permalänk
Medlem

Har varit med om att partitionen bara försvann på en 60 GB IBM-disk. Lyckades rädda tillbaka allt (eller nästan allt iaf, minns inte) med ett recoveryprogram.

Permalänk
Medlem

Nån sjykdom som far eller?
Fick samma fel nu fast på min 200wd s-ata disken som har har all skit i.
Kommer inte åt den alls:(
Så skall man våga ge sig in o formatera disken o sen köra en recoveryprogram?
Så fall finns den nått bra program?

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Nån sjykdom som far eller?
Fick samma fel nu fast på min 200wd s-ata disken som har har all skit i.
Kommer inte åt den alls:(
Så skall man våga ge sig in o formatera disken o sen köra en recoveryprogram?
Så fall finns den nått bra program?

Jag körde recoveryprogrammet GetDataBack i natt utan att jag kom åt disken och det gick lysande, fick fram precis allting, men programmet är inte gratis såvida du inte skaffar det på annat sätt... *host*
Nu kan jag iaf inte skapa någon partition och formatera disken, den är körd för gott, eller vad säger ni?

Blir lite förbannad, har bara haft den i ett halvår och använt den som lagringsdisk, min 80 gb är också en Maxtor men den har jag haft i 1,5 år och använts x100 så mycket som den som gick sönder..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nCredit04
Jag körde recoveryprogrammet GetDataBack i natt utan att jag kom åt disken och det gick lysande, fick fram precis allting, men programmet är inte gratis såvida du inte skaffar det på annat sätt... *host*
Nu kan jag iaf inte skapa någon partition och formatera disken, den är körd för gott, eller vad säger ni?

Blir lite förbannad, har bara haft den i ett halvår och använt den som lagringsdisk, min 80 gb är också en Maxtor men den har jag haft i 1,5 år och använts x100 så mycket som den som gick sönder..

Jag har kört nyss me samma program o fått tebax allt jag hade på disken.
Nu så håller jag på och formaterar disk förtillfället.
Så jag hoppas den kommer att funka:D
Mvh:kTa

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]