Benq FP71V+ 17" TFT Silver/Black Analog&DVI 5ms GTG

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=BEFP71VPL

Stämmer det verkligen att den är på 5ms? Och vad står GTG för?

Nån som har den eller testat?

Vill verkligen ha en tft men har väntat med tanke på att jag är en gamer, och är väldigt kräsen pågrund av det.

Vore tacksam för svar, blev lite sugen på den nämligen.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en Benq så lita inte ett dugg på ms. Men det ska nog stå 8ms, felskrivning antagligen.

Deras 8ms är inte snabbare än andra 12ms skärmar, men har sämre betraktningsvinkel och skumma färger.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Ok

Det var ju lite synd. Pallar inte längre att crt skärmen tar sån plats!

Var riktigt nära på att köpa en Samsung 710t men alla tft skärmar verkar ju vara kassa när det gäller spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taBben
Var riktigt nära på att köpa en Samsung 710t men alla tft skärmar verkar ju vara kassa när det gäller spel.

Samsung 710T är bra till spel, och även LG L1730B.

Jag har haft min LG L1710S i 1 1/2 år nu ungefär och tänker aldrig mer köpa en CRT.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Hur bra då? Jag vill inte ha massa fördröjningar osv.

Hur är annars betraktningsvinkeln på de skärmarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur bra då? Jag vill inte ha massa fördröjningar osv.

Hur är annars betraktningsvinkeln på de skärmarna?

Ghostning är inte längre det stora problemet hos nya TFT-skärmar, problemet är att man oftast bara får ut 60-75fps ur en TFT-skärm. Kan du leva med det, köp en TFT. Måste du ha 100FPS, vänta tills alternativ kommer...

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Ja det är ju den stora frågan tåls att tänka lite på.

Tack för svaren iaf.

Permalänk
Medlem

Re: Benq FP71V+ 17" TFT Silver/Black Analog&DVI 5ms GTG

5ms responstid stämmer, GTG står förresten för "Grey To Grey".

Citat:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=BEFP71VPL

Stämmer det verkligen att den är på 5ms? Och vad står GTG för?

Nån som har den eller testat?

Vill verkligen ha en tft men har väntat med tanke på att jag är en gamer, och är väldigt kräsen pågrund av det.

Vore tacksam för svar, blev lite sugen på den nämligen.

Permalänk
Medlem

ok men 5ms är ju asbra? grey to grey? vad menas med det?
bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Eftersom det är en Benq så lita inte ett dugg på ms. Men det ska nog stå 8ms, felskrivning antagligen.

Deras 8ms är inte snabbare än andra 12ms skärmar, men har sämre betraktningsvinkel och skumma färger.

Bara en fråga, vad vet du om det 'egentligen'?

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arln
Bara en fråga, vad vet du om det 'egentligen'?

Har testat ett antal Benq-skärmar, och 8ms varianten har dålig betraktningsvinkel och "gråa" färger. Kass är den inte, men det finns bättre skärmar för samma pris.

I spel upplevde jag mer eftersläpningar än med min "gamla" LG L1710S (16ms). Provade iofs bara Far Cry och Painkiller.

Enligt diverse tester ligger 8ms skärmen på runt 20ms i verkligheten, och det är ju helt okej.

Visa signatur