Permalänk
Medlem

Oranget?

Är det någon som vet vart ja kan få tag på oranga lysrör? Lysröret ska sitta i ett shuttle chassi.

Permalänk
Medlem

Röda lysrör är i princip oranga men ja vet inte om det finns några lysrör som säljs som "oranga"

Permalänk

Menar du ett ccfl-rör, eller ett riktigt lysrör med armatur o hela klabbet? Om det är det senare alternativet så kan du ta ett vanligt vitt lysrör och spraya det med en värmebeständig plastfärg i valri kullör. Det funkar..

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kra
Röda lysrör är i princip oranga men ja vet inte om det finns några lysrör som säljs som "oranga"

Nej. De är typ mer rosa än röda eller oranga.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

CPU Intel P4 3,4ghz MODERKORT i925X MINNE 1024 mb dual channel ddr2 GRAFIKKORT X800Xt 256mb PCI-e HÅRDDISK Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem

Okej tack för svaren, men är det någon som har provat rören som get123 tipsa om?

För jag läste någonstans att han som köpt dom tyckte dom lyste vitt:S

Permalänk
Medlem

Ja vet en som har de här http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1588&session=164d95... och jag tycker att det lyser med en apelsin orange färg. Någon mer som får det intrycket?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kra
Ja vet en som har de här http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1588&session=164d95... och jag tycker att det lyser med en apelsin orange färg. Någon mer som får det intrycket?

skulle säga mer rosa, såvida du inte käkar blodapelsiner

Permalänk
Medlem

ja menar i verkligheten inte på den konsiga bliden

Permalänk
Medlem

Bitspower 30cm CCFL Orange m/inverter
Recensent: J.West

Denna avger inget orange ljus uan vitt ljus, så är du ute efter att köpa något som lyser upp datorn precis som en vanlig glödlampa har du hittat rätt, annars inte.

Låter inte så bra... :/

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |