Permalänk

hd:n hittas ej

Jag har provat att koppla i en annna på exakt samma plats, samma strömkabel å ide kabel, å den funkar perfekt....är hdn garanterat sönder eller?

edit: I början när datorn hittar hds å sånt innan win börjar ladda så står d "none" på alla platser utom där hdn sitter, där står d "..." alltså hittar ju datorn hdn eller nåt....? I BIOS står d även "[]" på den hd platsen istället för "auto" som d står på alla andra platser....vad är felet???

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

bygla om. ifall det är den enda disken då ska det vara master. är den hdd nr2 som du bara lagrar på då ska den vara på slave och hdd som du har os på ska vara master.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Är hårddisken ensam på ide kanalen ska den vara master

Permalänk

Jag har alltså redan en hd me OS å hela paketet. Den här skulle ja bara koppla i för å föra över filer till den som redan sitter i. Jag har lagt den som både slave å master å på båda ide kablar, utan framsteg dock...:( så jävla skumt oxå, har aldrig varit me om nåt liknande

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Jag har alltså redan en hd me OS å hela paketet. Den här skulle ja bara koppla i för å föra över filer till den som redan sitter i. Jag har lagt den som både slave å master å på båda ide kablar, utan framsteg dock...:( så jävla skumt oxå, har aldrig varit me om nåt liknande

Om jag förstått rätt så har du en del filer på den hårddisken som du försöker installera, som du vill föra över till den som OS sitter på, rätt? Eller var det tvärt om? Vad är det för hårddisk? Ladda ner diagnostik programmet från tillverkarens webplats och se om den kan hitta den. Vad har du för OS? Eller prova också att boota datorn från windows skivan (antar att du har windows) och se om den dyker upp i listan av valbara hårddiskar/partitioner. Hittar den inte hårddisken så ladda ner senaste updateringen till BIOS:et och testa. Hittar den inte ändå, kolla om den hittas på en annan dator om du har tillgång till en dator till. Hittas den inte ändå, skicka in den på garantin om du har.

Om det nu är så att den disken du försöker installera redan innehåller filer som du vill kopiera till Mastern, och dessutom har ett OS installerat så kanske är det därför den krockar med den andra. Fast BIOS:et borde ju hitta den iaf.

Jag har varit med om liknande problem. Där en hårddisk som har suttit i en annan dator, jag hade skiftat hårddiskar och grejer, den kunde inte hittas av windows, och sen när den hittades var jag tvungen att allokera som det heter lite fantasifullt, för att kunna använda den, så allt som fanns med på hårddisken försvann i och med att man var tvungen att formatera då också i samma moment. Det var riktigt jävla konstigt, känns som om hårddisken hade smittats av den andra datorn som den satt i innan. Men det är en annan historia det.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111