Americas Army är ju omöjligt!

Permalänk

Rogue jag ger dig pass och login så fixar du SF smygarn övningen åt mig.

Asså snacka om onödigt och idiotiskt moment. Det är ett online spel där man fraggar o hållerpå. Inte fan ska man smyga så där seriöst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Man behöver inte göra några tester alls för att få lira online. Däremot får man tillgång till fler vapen/vapenklasser om man gjort alla prov.
Ett tips annars kan vara att göra lite enkla annteckningar när man ska göra proven.
Det ska inte vara så svårt.

Tror det var någon jäkla bug kom alldrig vidare..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Varför kan man inte skriva i IP själv för en server? snacka om störande eller otydligt spel!

connect <ip>

/connect <ip> funkar inte heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Varför kan man inte skriva i IP själv för en server? snacka om störande eller otydligt spel!

connect <ip>

/connect <ip> funkar inte heller

Säger det samma, jag körde IP genom Allseeing eye och kom in på några av servrarna som skrevs tidigare.

Permalänk

Jag har också ett problem, i sista basic training ska man kasta flash i ett rum, skjuta några dockor och gå vidare. Men dörren öppnas inte?!

Permalänk

kaka: et står en bakom ett fönster med galler, skjut han med så ska det gå bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Säger det samma, jag körde IP genom Allseeing eye och kom in på några av servrarna som skrevs tidigare.

*Open XXX.XXX.XXX ska det funka med

Edit: Jag menar om man vill skriva i consolen ingame asså

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Alla grejjerna är ju skitlätta!

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

start ip

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Jag har också ett problem, i sista basic training ska man kasta flash i ett rum, skjuta några dockor och gå vidare. Men dörren öppnas inte?!

En bugg som som kommer att fixas -men du behöver inte klara av det momentet för att kunna spela.

------------------

För att ansluta till en server ni känner till IP-numret till:

Fäll ner konsollen med Ö och skriv:
open 213.228.238.59
följt av retur/enter
(ovanstående IP går till [SvK]'s server)

Om det är en lösenordsskyddad server dit ni har lösenordet så skriver ni:
open 213.228.238.59?password=lösenordet

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

haha segaste träningarna är ju medic skolan phoo är som riktig skola ju

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett tips för nybörjare som vill kika på banorna;

Öppna spelets mapp (C:\Program\America's Army) och kika så finner ni en mapp som heter "Maps" och som innehåller alla spelets banor. Kolla vad banan ni vill prova heter och starta spelet, fäll ner konsollen med Ö och skriv:
open sfcsar
följt av retur/enter. Spelet laddar nu upp banan CSAR lokalt på din dator. När banan är laddad så kan du inte röra dig, men skriv då in följande i konsollen:
class sf
så utrustas du med en SF-M4:a och granater och kan springa omkring och kika på banan. Andra vapen du kan prova är t ex:
r - M16
g - M203
ar - M249

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Nu har jag försökt i en timme på första sniper testet, när man ska skjuta den vita gubben, har prövat sikta överallt på han, högt över hans huvud också men kan aldrig träffa, har nån nåt tips på vart man ska sikta på gubben?

Permalänk
Medlem

Hmm , kommer inte ihåg exakt hur det första snipertestet såg ut men ett tips är att tillfälligt läga "fire" på en tangentbordsknapp för att undvika att man darrar på musen. Sen kan du även prova att sänka muskänsligheten rejält i spelet så att du får en mycket mjukare musrörelse. Det brukar fungera bättre då

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jo skjuta har jag redan på control knappen (default), ska pröva med läger sensitivity.

Permalänk
Medlem

Skjut aldrig när du andas ut eller in, vänta med att skjuta tills du kommer till pausen mellan ut och inandning -då skjuter du! Med en tangent och med låg mushastighet för bättre kontroll vid prickskyttet.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Jo jag kan alla dem sakerna, kan bara inte träffa den vita gubben, prövat skjuta överallt på han som sagt.

Permalänk

Det svåra med americas army är att inte somna innan man får börja spela. Jag har inte lyckats hitils.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Det svåra med americas army är att inte somna innan man får börja spela. Jag har inte lyckats hitils.

"innan man får börja spela" . . . det är ju bara att ge sig ut ju o lira så det blöder
Man måste inte göra alla proven

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Oki där ser man.... blev dock jävligt avtänd på det spelet redan efter de första två proven.

Permalänk
Medlem

Grymt kul spel, men som sagt svårt. Jag dör nog i 90% av rundorna :). En fråga, hur ofta använder ni siktena i spelet alltså zoomar? Jäkligt irriterande ibland när man trycker av två klockrena salvor i bröstet på en snubbe som knatar på och trycker av ett skott så är man död. Undrar också om det finns servrar med max honor gräns? Det blir lite lätt frustrerande att möta killar med 50+ i honor. Själv har jag 11.

Visa signatur

[A64 3000 winchester s939][MSI K8N Neo4 Ultra][Powercolor x800xl[2x512mb kingston][Levicom 550w]

Permalänk
Medlem

Det kan bero på vilken "bössa" du lirar med. Om du är IF-soldat med den kortare varianten av k-pist så stegrar den sig väldigt lätt. Prova att sikta något ner och till vänster så ska det nog gå bättre. Den drar uppåt/höger nämligen när man skjuter.
Samma gäller för Ksp'n. Sen om du står upp och skjuter blir det ännu mera påtagligt.
Titta på mätaren du ser nere till höger på skärmen. Den sjunker och stiger vartefter du rör/står/går dig. Den ska simulera din träffsäkerhet. Mycket mätare = bra träffsäkerhet.
Är du skadad = låg mätare/låg träffsäkerhet.

Ang. siktena. Jag brukar annvända dom om det är läge för det. På lite längre avstånd är de nästan ett måste.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Nån som vet en sida för svaren på alla test.

Skicka gärna ett PM till mig isf

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Ytterligare ett tips för nybörjare som vill kika på banorna;

Öppna spelets mapp (C:\Program\America's Army) och kika så finner ni en mapp som heter "Maps" och som innehåller alla spelets banor. Kolla vad banan ni vill prova heter och starta spelet, fäll ner konsollen med Ö och skriv:
open sfcsar
följt av retur/enter. Spelet laddar nu upp banan CSAR lokalt på din dator. När banan är laddad så kan du inte röra dig, men skriv då in följande i konsollen:
class sf
så utrustas du med en SF-M4:a och granater och kan springa omkring och kika på banan. Andra vapen du kan prova är t ex:
r - M16
g - M203
ar - M249

*host* kanske bra att kunna "playerlock 0" med
Innan ni kan röra er måste ni skriva "playerlock 0"

Andra bra comands ingame:
playerlist Ser slotnummret på alla på servern.
votekick T.ex: votekick slot "reason"
reasonlist Visar olika reasons att fylla i när du ska starta en Vk (PS kicka inte folk för camping )
pb_power kommer komma upp massa siffror som visar vilket pb slot som spelarna har, här kan du även se om det är någon som har pb_power (var snäll mot dessa )
pb_kick "pb slot nr" se ovan

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

Du måste inte skriva playerlock 0 om du skriver class r - testa själv.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...