Resident Evil 4, Beroeende framkallande?

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4, Beroeende framkallande?

Fick hem mitt Resident Evil 4 idag!
Har längtat som f-n efter det, så starta jag det, satt i 19 timmar innan jag la ifrån mig handkontrollen, antar att det blir lika många timmar igen.
Är det fler än jag som blev så fäst vid spelet?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Hatar spelet, de har totalt förstört resident evil, finns inget kvar av vad resident evil stog för, bara ett meningslöst action spel, inte så mycket annat längre.

Och pusslen......... det måste vara det sjukt lättaste jag någon sin sett någon gång.

Aja blir inte mer resident evil spel för mig, luckligtvis gör andra företag fortfarande de gamla goda äventyr spelen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nej fyran skiljer sig rätt mycket från de övriga spelen. Men det är fortfarande ett mycket bra spel.

Hade också väldigt svårt att lägga ifrån mig kontrollen måste jag säga.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Tyvärr har mitt wow-spelande kommit mellan mitt RE4-spelande. Måste säga att jag är lite besviken på 4:an för jag gillade verkligen pusslen i de tidigare delarna, trots avsaknaden av dessa är det ändå ett bra spel som jag spelar timmar i sträck när jag väl spelar. Det är helt okej story och det är faktiskt ganska kul med all action

Permalänk

Men Resident evil ÄR ju pusslen... hur kan det vara RE utan dem?

Permalänk
Medlem

Inte fått spela R.E 4 ännu. Vissa prisar det till skyarna medans andra skriker tills dom gråter över det. Måste skaffa det så jag har nått att göra i sommar.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på RE4 från cd-wow...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Inte fått spela R.E 4 ännu. Vissa prisar det till skyarna medans andra skriker tills dom gråter över det. Måste skaffa det så jag har nått att göra i sommar.

Annars kan man alltid sitta på stranden och umgås..

Permalänk
Medlem

Får det här spelet när jag fyller år (väldigt snart), kan ju säga att jag längtar en hel del. Får se hur det här blir, kommer säkert bli som jag tror: Inte alls lika bra som dom andra RE spelen. Men bra på en annan nivå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Annars kan man alltid sitta på stranden och umgås..

Problemet är kanske att dom endast sitter och snackar RE4 i väntan på mörkret så dom kan sticka hem och spela, därmed blir han lämnad utanför då han inte vet något

Men va vet ja......

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

RE 4 är underbart!

Jag har klarat det 3 gånger nu
Fast det kanske inte är roligt nu när man har Chicago Typewriter och Handcannon .. det blir inte så mycket utmaning.

Men visst är pusslen (till stor del)borta men zombie fighterna som man alltid har lagt mest tid på är roligare än någonsin.

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Hatar spelet, de har totalt förstört resident evil, finns inget kvar av vad resident evil stog för, bara ett meningslöst action spel, inte så mycket annat längre.

Och pusslen......... det måste vara det sjukt lättaste jag någon sin sett någon gång.

Aja blir inte mer resident evil spel för mig, luckligtvis gör andra företag fortfarande de gamla goda äventyr spelen.

Håller med.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

RE4 är skitbra, fast jag saknar zombies.... :/

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Avstängd

jag både älskar och hatar det

jag älskar det för vad det är, men hatar det för att det inte är ett "riktigt" resident evil

Permalänk
Medlem

Jag spelar det lite från och till, gjorde ett långt uppehåll efter att jag klarat sjöodjuret, sen spelade jag lite till och klarade cavetrollet och räddade Ashley, sen har jag inte spelat nåt mer på tre veckor. Däremot har jag snart klarat HL2 tre gånger under tiden jag haft RE4, jag kanske skulle försöka koncentrera mig på ett spel i taget.=/

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Racon city!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2 är och förblir det roligaste spelet för mig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Resident Evil 2 är och förblir det roligaste spelet för mig.

Håller med dig om det. Finns inget skönare än en helt förstörd stad fullt med zombies

Permalänk
Medlem

Har inte spelat 4:an, men jag antar att det följer trenden, d.v.s ettan var bäst, sen gick det bara utför?
Varför varför varför gjorde de inte en film som byggde på ettan?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Och så över till standard frågan:

Någon som vet när det släpps på PS2?

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem

November 2005 är vad det är sagt men vem vet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Har inte spelat 4:an, men jag antar att det följer trenden, d.v.s ettan var bäst, sen gick det bara utför?
Varför varför varför gjorde de inte en film som byggde på ettan?

Har för mig att George A. Romero (Night of The Living Dead) skrev ett manus som var ganska länkat med ettan.

Permalänk
Medlem

Nyss börjat spela re4. Gillade de gamla spelen men tycker att detta är det bästa hittils. Retade mig alltid lite över de stela kontrollerna i de gamla spelen.

Re4 tycker jag är ett av de bästa spelen jag spelat.

Permalänk

Ja är ett stort fan av RE serien och tycker att dom gjort ett bra jobb med RE4, det behövde lite nya saker för att överleva. Outbreak spelen var ju lite nytänkande men dom var ju oxå helt värdelösa.

RE4 är för mig det bästa i serien. Helt klart.

Har nog lirat igenom det runt 10 gånger nu och den bästa tiden ja fått på PRO är 3:14 borde gå att komma under 3 timmar tycker ja? Någon som gjort det?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd

Resident evil 4 är bättre än föregångarna med bättre klurigare pussel än dom där tråkiga sakerna med hjärndöda zombies som var alldeles för lätta o klara av. Fy skäms på er tråkiga internet användare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killeralpha
Resident evil 4 är bättre än föregångarna med bättre klurigare pussel än dom där tråkiga sakerna med hjärndöda zombies som var alldeles för lätta o klara av. Fy skäms på er tråkiga internet användare!

Dem andra spelen hade varit fulländade om det varit fler zombies. För zombies fördel är att man underskattar dem tills man är inträngd i ett hörn av en stor mängd zombier. Men det är lite för lite zombies för det i RE-spelen.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killeralpha
Resident evil 4 är bättre än föregångarna med bättre klurigare pussel än dom där tråkiga sakerna med hjärndöda zombies som var alldeles för lätta o klara av. Fy skäms på er tråkiga internet användare!

Ursäkta mig bättre klurigare pussel i RE4??? har du enns spelat igenom alla spel eller? RE4 har inga klura pussel alls, allt som krävs är att gå RAKT fram, alla pussel löses gnom att du hittar det du behöver rummet föra du behöver använda det i o.s.v har inte stött på ett enda pussel som har tagit mer en 1 minut att lista ut och avklarat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har precis klarat det första gången, och nu är jag på halva spelet in under andra omgången, okej att pusslen inte är svårlösta, men jag kan inte medge annat än att jag älskar spelet!
Blodet sprutar och Ashley skriker
Men det är svårt att sluta, flickvännen har begränsat mig till MAX 1 timme per dag :S
Jobbigt
jaja, 9 är det lätt värt i poängställningen!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

RE4 känns lite "Resident Evil goes Devil May Cry".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitoh
RE4 känns lite "Resident Evil goes Devil May Cry".

Nja, kanske lite då

BTW... är det nån som vet om det finns någon slags tid man ska komma under för att få nåt special?
eller är det bara att köpa alla saker?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer